- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

«خاک داغ» ، «شب هابرمی گردم »، «به خاطرپدرم و….

کتاب «خاک داغ» در گیلان منتشر می‌شود

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار کتاب «خاک داغ» خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس هفته آینده در این استان خبر داد.
 

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پرحلم امشب در جلسه هماهنگی ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به انتشار هشت کتاب تا سوم خرداد امسال در گیلان، اظهار کرد: هفته آینده پنج کتاب خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس در گیلان منتشر می‌شود.

 وی، کتاب «به خاطر پدرم» خاطرات رضا مرادی اهل دیلمان از آزادگان دفاع مقدس را از کتاب‌های در حال انتشار عنوان کرد و افزود: کتاب «شب‌ها برمی‌گردم» خاطرات نعمت‌الله قائدی آزاده اهل شفت که مدت 9 سال در اسارت بود، در حال انتشار است.

 پرحلم با بیان اینکه کتاب «شب‌هایم را گرفتند» خاطرات ناصر روحی رزمنده دوران دفاع مقدس از جمله کتاب‌های در حال انتشار است، خاطرنشان کرد: رزمنده مذکور در عملیات کربلای2 اسیر شده بود.

 معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان، کتاب‌های «از سوباتان تا رمادیه» خاطرات صابر نجفی رزمنده اهل تالش، «10 سال و 39 روز» خاطرات چهار نفر از آزادگان شهرستان شفت و «خاک داغ» خاطرات آقای عزیزی از رزمندگان شهرستان صومعه‌سرا را از دیگر کتاب‌های در حال انتشار در حوزه دفاع مقدس برشمرد.

 وی از رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس همزمان با سوم خرداد در گیلان خبر داد و بیان کرد: افرادی که در انتشار و تحویل کتاب‌های دفاع مقدس با حوزه هنری گیلان همکاری دارند، به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

* استقبال زائران از یادمان دفاع مقدس جهاد کشاورزی گیلان در شوش

 معاون منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور به نقش بی‌بدیل جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدش اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان تعداد 85 شهید و 585 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 ضیاء فیض‌پور با بیان اینکه 8 هزار و 750 نفر رزمنده جهاد کشاورزی گیلان نقش بزرگی در حماسه هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی گیلان در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر سال یادمانی را در منطقه عملیاتی فتح‌المبین در شوش دایر می‌کند.

 وی از استقبال زائران از یادمان مذکور در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: یادمان دفاع مقدس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از 15 اسفند هر سال دایر می‌شود و مجموعه اقدام‌های جهاد سازندگی در مدت هشت سال دفاع مقدس به ویژه اقدام‌های بزرگ مهندسی در عملیات‌ها را در معرض دید زائران راهیان نور می‌گذارد.

 فیض‌پور با بیان اینکه ایستگاه صلواتی در کنار یادمان دفاع مقدس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از زائران پذیرایی می‌کند، تصریح کرد: مسئولان شهرستان شوش خواستار برپایی یادمان مذکور در سال‌های آینده هستند.