- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

روحانی: برای ۱۰۰ روز پایانی دولت برنامه داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،آقای روحانی گفت: در ۱۰۰ روز اول دولت افتخاراتی داشتیم، امیدواریم در ۱۰۰ روز پایانی دولت هم قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برداریم.

​آقای روحانی در ادامه سخنان خود در دیدار جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده گفت:گاهی می‌گویند چرا وزیر خانم انتخاب نکردی، بهرحال توان ما محدود است و دستمان باز نیست؛ حتی در دولت یازدهم دو خانم را بعنوان وزیر انتخاب کرده بودم، ولی نشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: من گفتم یک برنامه صد روزه دارم و یک برنامه ۴ ساله؛ امیدوارم بتوانیم در برنامه صد روزه پایانی قدم‌هایی را برای خدمت به مردم برداریم.

آقای روحانی افزود: امروز زنان در بخش‌های آموزش در مدارس، دبیرستان‌ها و به ویژه هیات‌های علمی دانشگاهی حضور فعال و نقش والایی دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر توانمندسازی زنان افزود: بسیاری از زنان پس از پایان فصل کشاورزی می‌توانند به صنایع دستی و کار‌های دیگر روی بیاورند که هم از لحاظ مالی توانمند شوند و هم از لحاظ روحی اغنا شوند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه در خانه ماندن برای زنان کسالت آور است و فشار روحی می‌آورد گفت: معاونت زنان و خانواده در ۸ سال گذشته کار‌های مهم و ارزشمندی انجام داده اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در گذشته زنان بیشتر در بخش‌های علمی فعال بودند، ولی امروز در بخش‌های مدیریت هم فعال هستند افزود: حضور زنان در بخش مدیریت در دولت یازدهم و دوازدهم از ۵ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت و امیدواریم این رقم تا پایان دولت به ۲۷ درصد برسد.

آقای روحانی به حضور فعال زنان در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از زنان به عنوان فرماندار و در سمت‌های معاونت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بسیار خوب تلاش می‌کنند و هرجا مسئولیتی به آن‌ها واگذار شده است بهتر از مردان عمل کرده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش بانوان در تاب آوری اجتماعی، ​آموزش و مهارت آموزی از حاضران در جلسه خواست تا درخواست هایشان را برای پی گیری به دولت ارائه دهند.