- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بازداشت متهمان اصلی پرونده رشت الکتریک و صنایع پوشش ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،دادستان مرکز گیلان امروز گفت : با گذشت کمتر از سه ماه از دستور و تاکیدات رئیس قوه قضاییه ، متهمان اصلی پرونده کارخانه رشت الکتریک و همچنین صنایع پوشش ایران بازداشت شدند.

سید مهدی فلاح میری افزود : پرونده کیفری خریداران شرکت رشت الکتریک به اتهام اخلال در نظام تولید در دادسرای عمومی و انقلاب رشت در حال رسیدگی است.
بازداشت متهمان اصلی پرونده رشت الکتریک و صنایع پوشش ایرانوی تاکید کرد : به لحاظ اهمیت موضوع و تخصصی بودن مسائل آن ، قرار ارجاع امر به کارشناسان رسمی در ۳ رشته ماشین آلات ، تاسیسات راه و ساختمان و روابط کارگری و کارفرمایی صادر شد که با دریافت نظریه کارشناسان دهم فروردین امسال و ابلاغ آن به وکیل متهمان ، قرار لازم و قانونی برای احضار آنان و تفهیم اتهام صادر و متهمان اصلی بازداشت شدند.
دادستان مرکز گیلان خاطرنشان کرد : اتهام متهم اصلی صنایع پوشش ایران نیز اخلال در نظام تولید است.
آیت الله رئیسی شانزدهم بهمن پارسال ، در جریان سفر استانی به گیلان از کارخانه «رشت الکتریک» بازدید و رئیس کل دادگستری گیلان را مکلف کرد که با بکارگیری یک تیم قضایی مجرب با فوریت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آنان را به اطلاع مردم برساند.

رئیس قوه قضاییه همچنین در جریان بازدید از کارخانه صنایع پوشش ایران ضمن دستور برای تحت تعقیب قرار گرفتن فردی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کرده است تاکید کرد که هر چه سریع‌تر با همت مسئولان این کارخانه همه موانع از جمله موانع حقوقی و قضایی برطرف شوند.

شرکت رشت الکتریک طی سال‌های متمادی، ۱۱۲محصول الکتریکی را تولید و ضمن توزیع در سراسر کشور، به سایر کشورها نیز صادرات داشت و حدود ۲ هزار کارگر در آن اشتغال داشتند.

این کارخانه که یکی از تولید کننده‌های اصلی محصولات الکترونیک در ایران بود، سال ۸۲ در یک فرآیند مبهم، زیر قیمت اصلی و به صورت قسطی به ۴ خانم کاملا غیرمتخصص اما متنفذ واگذار شد.