- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ پیام شهید علی زارع عشق دوست؛ بندر انزلی: برای آخرت خود توشه بردارید

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ پیام شهید علی زارع عشق دوست؛ بندر انزلی: برای آخرت خود توشه بردارید

پاسدار شهید علی زارع عشق دوست در سال ۱۳۴۳ در محله غازیان شهرستان انزلی پا به عرصه وجود گذاشت تا آشیانه گرم مرد صیاد غازیانی را روشنایی بخشد . در همجواری با دریای مواج و نیلگون شمال ایران،  پسرک سپید روی، دوران خرد سالی خود را در میان طبیعت زیبای خداوندی، در غازیان انزلی سپری کرد . و تحصیلات دوران ابتدائی تا مقطع سوم دبیرستان را در مدارس غازیان طی کرد و همزمان با تحصیل ، به کار میوه فروشی می پرداخت تا از این طریق کمک خرج خانواده باشد .

با اوج گیری امواج توفنده انقلاب اسلامی او نیز همانند دیگر جوانان مسلمان و خدا جو و آزادی خواه این مرز و بوم ، سوار بر امواج خروشان ، برای هدایت و روشنگری جوانان و نوجوانان به روستاهای همجوار در معیت دوستانش که امروز اکثر آنها از شهدای این انقلاب و جنگ تحمیلی هستند می رفتند و در بین آنها کتابهای مذهبی و مقالات توزیع می نمودند .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، در عرصه های فرهنگی ، نظامی ، ورزشی ، در مسجد و پایگاه بسیج تلاش و همتی وافر نمود . او در خاتمه دادن به آشوب و بلوائی که از سوی ضد انقلاب و افراد فریب خورد در انزلی صورت گرفته بود با قدرت برخورد نمود. ایشان از جمله کسانی بود که به نظم و ترتیب و سازماندهی در کارها اهمیت ویژه قائل بود و اعتقاد داشت در این صورت مشکلات و کارها حساب شده و آسانتر پیش می رود . و در مقابل افراد فریب خورده ابتدا راه ارشاد و نصیحت را پیش می گرفت در صورتیکه موثر واقع نمی شد در مقابل با توطئه های آنها برخورد می نمود . ایشان در مجالسی که اصول اسلامی و اخلاقی رعایت نمی شد حضور پیدا نمی کرد .

علی زارع عشق دوست در سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه پاسداران این سبز قامتان انقلاب اسلامی پیوست و از آن زمان دیگر همه وجودش معنوی شده بود ، دائم الذکر بود و مرتب تلاوت قرآن داشت و اغلب روزهای هقته روزه می گرفت و ذکر ادعیه و از تزکیه نفس عالی برخوردارشده بود .

علی با عشقی که به انقلاب اسلامی داشت چندین بار چه بعنوان بسیجی و چه بعنوان پاسدار به جبهه های مختلف کشور عزیمت نمود و رشادتهای زیادی از خود نشان داد . و در آخرین اعزامش در واحد عاشورا ، برای رضای حق تعالی و با اخلاص و تدبیری که داشت در شناسایی خطوط دشمن کافر بسیار مثمرالثمر بود ، و در مورخه ۲۳/۲/۱۳۶۶ در جزیره مجنون به مقام والای شهادت نائل شد ، و هم آغوش با ملائکه گردید . راه سرخش مستدام باد .

((پیام شهید)) : مادرم شجاع و با استقامت باش و سجده شکر بجای آور که خداوند عزت تو را می خواهد و امتحان می کند مبادا در امتحان بی صبری کنی . انسان چقدر می تواند عمر کند ؟ ! خواه ناخواه باید از این دنیای مادی رفت ، پس برای آخرت خود توشه بردارید .