- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

چند مدیر واکسن خوار شهرداری برکنار شدند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،روز به روز وضعیت کرونا [2] در تهران وخیم تر شده و محدودیت ها تمدید می شود. کرونا همچنان جان می گیرد و واکسیناسیون هم بر اساس اولویت در کشور انجام می شود.

قرار شد در شهرداری تهران [3] ابتدا به پرسنل بهشت زهرا و بعد هم به پاکبان ها و …. واکسن تزریق شود. هر بار که تزریق واکسن انجام شد خبرهای رسید که تعدادی از مدیران که در اولویت نبود این واکسن را تزریق کردند هر چند که برخی اخبار هم تکذیب شد واین ماجرا ابتدا از بهشت زهرا آغاز شد.

برخی مدیران شهری خارج از نوبت و از سهیمه پاکبان ها استفاده کرده و واکسن زدند البته گفته می شود ۳  مدیر خاطی در این زمینه برکنار شده و الباقی هم به هیات تخلفات معرفی خواهند شد و باید دید که ماجرا به کجا ختم می شود و شهردار تهران چه واکنشی در این زمینه نشان می دهد.

شهردار تهران باز هم مجازی پاسخ داد/اسامی را اعلام می کنم

پیروز حناچی [4] باز هم توییتری به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت:  «از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم؛ داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فوراً بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی، علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد؛ دستور داده ام اسامی دریافت کنندگان در سایت شفاف برگزار می‌شود».

این در حالی است که در چند ماه گذشته مدام اعضای شورای شهر تهران خواستار شفافیت [5] در این زمینه شده و تاکید کردند که اسامی دریافت کنندگان واکسن منتشر شود و شهرداری تهران از این موضوع تاکنون امتناع کرده است.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران که قبلا هم نامه ای در این باره به شهردار نوشته و خواستار انتشار اسامی شده بود بعد از رسوایی در یکی از نواحی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوست که  دوازده روز پیش در نامه ای خواستار انتشار فهرست اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا [6] در سامانه شفافیت شدم امروز اما مطالبه من معرفی مدیران مسوول در مناطق متخلف در تزریق واکسن به تخلفات اداری و مراجع قضایی و برکناری متخلفین است.

وقتی بدون هیچ سیستم خاصی کار آغاز می‌شود، نتیجه این شده که بیش از یک سوم واکسیناسیون یک منطقه خطا دارد

ماجرا به این جا ختم نشد و واکنش ها ادامه دار بود حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم تاکید کرد که ساده‌انگاری است که چنین موضوع مهمی را با دادن چند لیست از سوی مناطق حل و فصل کرده و به این شکل دز‌ها را دریافت و توزیع کردند. وقتی بدون هیچ سیستم خاصی این کار آغاز می‌شود، نتیجه این شده که بیش از یک سوم واکسیناسیون یک منطقه خطا دارد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران،  در آرادکوه و بهشت زهرا تعداد افرادی واکسینه شدن کم بوده و نظارت بیشتری اتفاق افتاده و احتمالا تعداد خطا هم کم بوده است، اما وقتی واکسن‌ها بین ۲۲ منطقه تقسیم می‌شود حتما به دانش و سیستم پیچیده‌تری برای نظارت نیاز داریم؛ بنابراین نقطه اصلی ماجرا متناسب بودن شرایط با پیچیدگی و بزرگی سیستم است.

میلانی به نادیده گرفتن شرکت شهر سالم در این موضوع اشاره کرده و گفت: شرکت شهر سالم یک بند قانونی تخصصی است که می‌تواند با همکاری مناطق و ستاد شهرداری ساماندهی این موضوع را بر عهده بگیرد، اما متاسفانه از ظرفیت این شرکت استفاده نشد و مسئولیت کار بر عهده مناطق گذاشته شده است.

البته که بعد از انتشار اخبار ابتدا مدیران شهری موضوع را تکذیب کردند اما وقتی دیدند قضیه لو رفته اطلاعیه ای در این باره از سوی شهرداری تهران منتشر و اعلام کردند که با خاطیان برخورد شده است.

اما مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت به پرسنل بهشت زهرا و همچنین پاکبان ها واکسن کرونا تزریق شد.

انتشار اسامی ظرف یک تا ۲ روز آینده/به شهردار نامه نوشتم

وی در ادامه تاکید کرد که شهرداری تهران گسترده است و فقط ۱۲۳ ناحیه دارد و احتمال تخلف وجود  دارد و حال هم در یکی از نواحی شهر تهران این تخلف انجام شده است و ۳ مدیر برکنار و الباقی خاطیان به هیات تخلفات معرفی می شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران [7] بیان کرد که در یکی از نواحی شهردار ناحیه و اعضای دفترشان این واکسن را زدند ما هم موضوع را پیگیری کردیم و افراد متخلف برکنار شدند البته همین جا می گویم از مدیران ارشد کسی نبوده است.

فراهانی اضافه کردظرف یک تا روز آینده از شهردار خواسته ایم اسامی دریافت کنندگان واکسن در شهرداری تهران را اعلام کند.

حق شناس: هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک

البته واکنش های توییتری اعضای شورای شهر تهران ادامه داشت و  محمد جواد حق شناس؛ رییس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر نیز در توئیتی با اشاره به توییت پیروز حناچی، شهردار تهران مبنی بر بررسی فوری داده‌های تزریق واکسن در شهرداری تهران و برخورد با خاطیان آن در پیامی توییتری نوشت:”هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک.

وی در ادامه نوشته است: لازم است هر چه سریعتر گزارش برخورد با متخلفین به استحضار مردم و شورای شهر برسد.

تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران و برخی کارکنان خیانت است

الهام فخاری هم ترجیح داد در این باره مجازی پاسخ دهد و اعلام کرد  درحالی که واکسینه‌ی پاکبانان و نیروهای خدماتی شهری هنوز تکمیل نشده، و شهرداری هیچ برنامه‌ای برای دورکاری منظم کارمندان و خدمت‌دهی اینترنتی به شهروندان ندارد، تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران و برخی کارکنان خیانت است. شهردار تهران باید قاطع با خاطیان برخوردکند و به مردم گزارش دهد.

تعداد انگشت شماری از تزریق واکسن کرونا سوء استفاده کردند

همچنین نمایندگان مجلس هم به موضوع واکسن خواری واکنش نشان داده  و غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در این باره گفت: این که عده‌ای به اندازه تعداد انگشتان دست از مساله تزریق واکسن سو استفاده کرده باشند و ما دنباله روی این موضوع باشیم، کار درستی نیست. نباید باعث شویم که افکار عمومی اعتمادشان را نسبت به مسئولان از دست بدهند. اگر تعداد قابل توجه‌ای با سوء استفاده واکسن تزریق کرده باشند، قطعا باید با آن‌ها برخورد کرد. مجلس شورای اسلامی [8] نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف برای تزریق واکسن کرونا را نباید فراموش کند.

وی ادامه داد: تعداد انگشت شماری از تزریق واکسن کرونا سوء استفاده کردند و از دیدگاه بنده نباید مردم را درباره این موضوع خیلی نگران کرد. مردم نباید فکر کنند که در زمینه واکسن کرونا هم تبعیضی بین وجود دارد و مسئولان وظایف خود را به خوبی [9] انجام نمی‌دهند. ماموران قضایی هم در رابطه با سوء استفاده‌هایی که برای تزریق واکسن در برخی نقاط کشور رخ داده بود، برخورد کردند.

نماینده مردم تهران در خصوص بودجه‌ای که مجلس یازدهم برای برای خرید واکسن کرونا مصوب کرده است، اظهار کرد: از نظر تامین بودجه هیچگونه مشکلی برای خرید واکسن وجود ندارد و خود دولت هم اعلام کرده که برای واردات واکسن با کمبود بودجه روبرو نیست. در ابتدا دولت برای انتقال وجه خرید واکسن کرونا با اشکالاتی روبرو بوده است که به نظر می‌آید در حال حاضر این مشکل حل شده است.

بر اساس این گزارش، تخلفاتی در عرصه تزریق واکسن در شهرداری تهران رخ داده و تاکنون مدیران در این باره به صورت [10] توییتری به هم پاسخ دادند. واکسنی که حق مسلم نیروهای خدماتی بوده به مدیران رسیده است و بعد از رسانه ای شدن موضوع مدیران وعده پیگیری داده اند.

مدیران این دوره شهرداری مدام از شفافیت سخن می گفتند و اینکه در دوره قبل شفافیت لازم وجود نداشته اما تاکنون حتی لیست افرادی که واکسن دریافت کرده اند بر روی سامانه شفافیت نرفته است بماند مواردی مثل حقوق معاونین و مدیران شهری .البته قرار است شهرداری تهران با پول شهروندان تعدادی واکسن وارد کند حال باید دید سرنوشت آنها هم چه می شود؟