- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

استاندار گیلان: برگزاری مراسم شب قدر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت کرونای گیلان با اشاره به افزایش نسبی رعایت توصیه‌های بهداشتی گفت : میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان یک درصد پایین‌تر از میانگین کشوری و ۶۲ درصد است.

ارسلان زارع افزود : البته شاخص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پاساژها ، اصناف و نانوایی‌ها با وجود افزایش نسبی، کماکان با میانگین کشوری ۶ درصد فاصله دارد و به ۶۷ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: اگرچه افزایش رعایت دستورالعمل‌ها امیدوارکننده است، اما تا نقطه آرامش و اطمینان فاصله داریم.
استاندار گیلان گفت : به طور قطع با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، فشار کاری شدیدی که بر دوش کادر درمانی است، کاهش می‌یابد.
ارسلان زارع در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شب‌های قدر یادآور شد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم پرفضیلت شب‌های قدر در شهر‌های قرمز و نارنجی، در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در شهرستان‌های زرد و آبی در مساجد و تکایا با رعایت فاصله و جمعیت محدود برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از وعاظ و مداحان نیز انتظار می‌رود که از این فرصت برای توصیه برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده کنند، گفت: با رعایت کامل همه پروتکل‌ها در مساجد و اماکن تعریف شده و نیز با همراهی رسانه ملی و استانی برای افراد داخل منازل با پوشش زنده، از این شب‌های پرفضیلت بهترین بهره‌ها برده شود.
استاندار گیلان از مردم خواست تا نسبت به تغییر سبک زندگی و سازگاری با کرونا اهتمام جدی داشته باشند.
ارسلان زارع به تصمیم‌های جدید برای حمایت از اصناف هم اشاره کرد و گفت: مهلت سررسید پرداخت مالیاتی اصناف تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تمدید شد.
دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با بیان اینکه در گیلان روزانه ظرفیت تزریق واکسن به ۳ هزار نفر را داریم گفت: این تزریق باید به ۱۲ هزار در روز برسد.