- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

استاندار گیلان : تکمیل سد پلرود تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،استاندار امروز در حاشیه بازید از سد پلرود رودسر با بیان اینکه این سد به سبب اهمیتی که در زمان بهره برداری در بخش‌های مختلف اعم از تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده برای تولید برق دارد برای دولت بسیار مهم است که با پیگیری‌های انجام شده به خصوص در تامین اعتبار، در همین دولت به بهره برداری برسد.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه بر اساس قولی که پیمانکار داده بود در اجرای این پروژه اندکی تاخیر صورت گرفته گفت: امروز مشکلات موجود رفع شده و قرار است با افزایش ماشین آلات، حجم انجام کار و پیشرفت فیزیکی طرح طی هفته‌های آینده افزایش یابد و امیدواریم تا پایان خرداد ، زمینه آبگیری آزمایشی سد فراهم شود.

وی با بیان اینکه این طرح به سبب حجم مخزن سد که ۱۳۲ میلیون متر مکعب بوده و حجم تنظیمی آن بیش از ۲۰۴ میلیون متر مکعب است گفت: با این شرایط سد پلرود از جمله سد‌های مهم استان است از این رو برای اجرای چنین طرح‌های مهمی هرگز کیفیت و دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم.

استاندار گیلان افزود: با نظارت‌هایی که همواره تاکید شده و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه دارند این سد از طرح‌های خوب و ماندگار برای مردم گیلان خواهد بود.