- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ وصیت روحانی شهید «عظیم پورنصیری‌»، فومن: تقاضا دارم که بیش از این دنبال تقوا و پاکدامنی باشید

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،/🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ وصیت روحانی شهید «عظیم پورنصیری‌»، فومن: تقاضا دارم که بیش از این دنبال تقوا و پاکدامنی و عبادت خود باشید

 روحانی شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عظیم پورنصیری‌» فرزند عزیز، به‌ سال‌ ۱۳۴۷ در روستای‌ کردمحله‌ از توابع ‌دهستان‌ گشت‌ شهرستان‌ فومن‌، در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ چشم به جهان گشود.
دوره‌ ابتدایی‌ را در دبستان‌ کردمحله‌ به‌ پایان‌ رساند و دوره‌ راهنمایی‌ را همزمان‌ با سال‌های‌ انقلاب‌ به‌ پایان‌ برد. در سال‌های‌ تحصیل‌، فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ شایانی را در مدرسه‌ راهنمایی کردمحله‌ به‌ راه‌ انداخت‌ و درواقع در زمره‌ فعالان‌ حرکت‌های‌ انقلابی‌ ضد رژیم‌ ستمشاهی‌ بود. شهید پورنصیری‌ از بنیانگذاران‌ پایگاه‌ مقاومت‌ بسیج‌ و از اعضای‌ فعال‌ انجمن‌ روستای‌ خود بود و فعالیت‌هایش‌ تا سالهای‌ ۱۳۶۲همچنان‌ ادامه‌ داشت‌، تا اینکه‌ بعلت‌ علاقه‌ شدید به‌ دروس‌ حوزوی‌، در شهریور همان سال‌ رهسپارحوزه‌ علمیه‌ «مهدویه‌» رشت‌ گردید و به‌ تحصیل‌ علوم دینی‌ و‌ تهذیب‌ نفس‌ پرداخت‌.

در سال‌ ۱۳۶۴ برای‌ ارتقاء مدارج‌ علمی‌ به‌ تهران‌ رفت‌ و در مهرماه‌ همان‌ سال در حوزه‌ علمیه‌ شهید دکتر بهشتی‌ (شهادت‌ ۷ تیر ۱۳۶۰) که‌ زیر نظر سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ تهران‌ بود، مشغول‌ به‌ تحصیل‌ شد. پس‌ از حدود یکسال‌ به‌ دلیل‌ اعزام‌ پدر بزرگوارش‌ به‌ جبهه‌های‌ جنگ‌، به‌ ناچار به‌ گیلان‌ برگشت‌ و درحوزه‌ علمیه‌ امام‌ جعفرصادق‌ علیه‌ السلام‌ رشت‌ به‌ ادامه‌ی‌ تحصیل‌ مشغول‌ گردید.

در بهمن‌ماه ‌۱۳۶۵ به‌ جبهه‌ جنوب‌ اعزام‌ شد و به عنوان‌ یک‌ بسیجی‌ دلباخته‌ امام‌ و همچنین‌ تک‌ تیرانداز، در گردان‌ حضرت‌ حمزه‌(ع‌) به‌ مبارزه‌ با کفار بعثی‌ برخاست‌. پس‌ از حدود یک سال‌، دوباره به‌ تهران‌ بازگشت‌ و در حوزه‌ علمیه‌ شهید بهشتی‌، درصدد کسب‌ معارف‌ اسلامی‌ برآمد، تا اینکه‌ در بیست و هفتم فروردین ۱۳۶۷ برای‌ بار دوم‌، پس‌ از گذراندن‌ آموزش‌ نظامی‌ در سنندج‌، به‌ کاروان‌ امام‌ حسین‌ علیه‌السلام‌ پیوست‌ و عازم‌ مناطق‌ جنگی‌ غرب‌ گردید. این‌ روحانی‌ مبارز پس‌ از مدت‌ها جنگ‌ و ستیز با متجاوزین‌ بعثی‌، در تاریخ‌ بیست‌وسوم‌ خرداد ۱۳۶۷در عملیات‌ بیت‌ المقدس‌ هفت‌ به‌ خیل‌ کاروان‌ عظیم‌ شهدا پیوست‌. او تنها آرزویش‌، سرباز امام‌ زمان‌ (عج‌) و شهادت‌ فی‌سبیل‌الله‌ بود.

 وصیت نامه روحانی «عظیم پورنصیری‌»:

بنام خدا

بنده عاصی و گناهکار به پیروی از مولایم حسین (ع) این برگ را با کمال میل برگزیده و انتخاب نموده دو متهورانه به سویش پر می گشایم و امید از خدای سبحان جل و اعلی دارم که این آرزوی قلبی ام را بر اساس صلاحش برآورده فرماید که ان شاالله همینطور هم خواهد شد.

اما در مورد والدین همین قدر درباره قدردانی از شما اکتفا می کنم و امیدوارم خداوند بزرگ از شما تشکر کند چرا که شما باغث شده اید که بنده به طرف او یعنی خدا حرکت نمایم و به طرفش بی باکانه هجرت کنم.

اما شما برادران و خواهران خوبم! برادر جان تنها سفارشی که خدمت شما دارم سعی کن همیشه دنبال حق باشی و کوشش نما در درسهایت موفق باشی و شخصی مفید برای جامعه اسلامی باشی و به شما خواهران خوبم سفارش می کنم می دانم شما پاکدامن و با عفت هستید تقاضا دارم که بیش از این دنبال تقوا و پاکدامنی و عبادت خود باشید.