- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بازگشت شهید جاویدالاثر پس از ۳۳ سال به زادگاهش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، پس از عملیات تفحص و شناسایی پیکر مطهر شهید یوسف زنجانی پور، جمعی از مسئولان ناجا امروز با حضور در روستای ویشگاه سوقه رشت، خبر مسرت بخش شناسایی پیکراین شهید والامقام را به خانواده اش دادند.

این شهید والامقام متولد سال ۱۳۴۶ در سال ۶۷ به عنوان سرباز ناجا در منطقه عملیاتی دهلران زبیدات به درجه رفیع شهادت نایل شده و تاکنون جاوید الاثر بود.
رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا در این آیین معنوی با اشاره به اینکه در ۸ سال دوران دفاع مقدس حدود ۱۳ هزار شهید در کشور مفقودالاثر بودند، گفت: بر اساس آمار مرکز کمیته تفحص تاکنون پیکر مطهر حدود ۴ هزار شهید جاوید الاثر پیدا نشده و تلاش‌ها برای پیدا کردن و همچنین شناسایی خانواده‌های آنان ادامه دارد.
سردار یونس عبدی افزود: نیروی انتظامی در ۸ سال دوران دفاع مقدس در قالب شهربانی، کمیته و ژاندارمری حسب نیاز، داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل قریب ۸ هزار شهید تقدیم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی کرده است.
وی با بیان اینکه ۵۶۰ شهید ناجا در این دوران مفقودالاثر بودند، گفت: تاکنون پیکر ۱۱۰ شهید ناجای دوران دفاع مقدس تفحص شده و به وطن بازگشته است.
رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا با اشاره به اینکه پس از ۸ سال ماموریت ناجا در دوران دفاع مقدس، مجاهدت و ایثارگری‌های ماموران ناجا در برقراری نظم و امنیت در جای جای کشور که جزء وظایف ذاتی آن است ادامه دارد، افزود: ماموران ناجا با تاسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و شهدای انقلاب عهد و پیمان بستند که برای برقراری نظم و امنیت کشوراز هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.
سردار عبدی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸ مامور ناجا در برخورد با سوداگران موادمخدر و در مناطق مرزی به شهادت رسیده اند، گفت: باب شهادت در ناجا باز است و زنجیره شهادت در آن قطع نشده و تا پای جان حافظ نظم و امنیت خواهیم بود.
وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: وجود شهدا به انقلاب برکت داده و اکنون همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید با هوشیاری و بصیرت توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنیم.
رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا تصریح کرد: مردم ولایی و همیشه در صحنه انقلاب باید در روز ۲۸ خرداد با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را نقش براب سازند و با انتخاب فرد اصلح در سرنوشت کشور سهیم باشند.
فرمانده انتظامی گیلان هم گفت: پیکر مطهر شهید یوسف زنجانی پور قنبری هم اکنون در معراج شهدای تهران است و قرار است پس از مراسم وداع با شهدا در تهران، پیکرش به استان انتقال داده شود و ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۶ خرداد در جوار مزار مادرش در روستای گوراب به خاک سپرده شود.
سردار عزیزالله ملکی افزود: با تفحص این شهید والامقام تعداد شهدای ناجای گیلان به ۴۴۵ شهید رسیده است.
وی تصریح کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید با پیروی از آرمان‌های امام و شهدا از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.