- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

دستمریزاد به گیلانیان برای خلق حماسه ۲۸ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه‌ی رشت گفت: رییس جمهور منتخب باید با گماشتن مدیرانی صالح، جهادی و کارآمد، زمینه‌ی خدمت صادقانه را در راستای برون رفت از مشکلات مردم و تسریع در روند توسعه‌ی همه جانبه فراهم کند.

آیت الله فلاحتی با استناد به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات و تاثیر آن بر ارتقاء جایگاه ایران و نظام اسلامی در عرصه‌های بین المللی و منطقه ایی تصریح کرد: به آحاد مردم بصیر و ولایتمدار گیلان که همراه و همگام با ایران اسلامی، حماسه ایی در راستای تجلی مردم سالاری دینی خلق کردند، تبریک و دستمریزاد باید گفت.
خطیب جمعه رشت همچنین به ترفند‌های شوم و تبلیغات مسموم دشمنان این ملت و نظام برای کاهش مشارکت در انتخابات اشاره و تصریح کرد: بنا به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، برنده‌ی اصلی انتخابات مردمند و نامزد‌های پیروز در انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید این موفقیت خود را از عنایت خداوند بدانند و از هرگونه اظهار نظر‌های تفرقه افکنانه اجتناب کنند.
امام جمعه‌ی رشت همچنین مبارزه‌ی جدی با فساد و ناکارآمدی در نظام اداری و اجرایی کشور را از تکالیف اصلی منتخبان این دوره از انتخابات عنوان کرد و افزود: در این بین، ماموریت رییس جمهور منتخب به مراتب بیشتر از دیگر قوا و نهاد‌های تصمیم گیر است و رییس دولت باید برای اولویت‌ها و دغدغه هایی، چون اشتغال، مبارزه با بیکاری و گرانی، جلوگیری از کاهش قدرت پول ملی، ساخت مسکن برای جوانان و ارتقاء معیشت اقشار آسیب پذیر هر چه سریعتر وارد عمل شود.
وی موفقیت دولت برای تحقق این اهداف را در گرو تعامل منطقی و قانونی با قوای دیگر و مقابله‌ی جدی با پدیده‌ی فساد عنوان کرد و گفت: دولت می‌تواند زمینه ساز وحدت ملی برای بازگرداندن ایران اسلامی به جایگاه اصلی خویش باشد و بدین شکل ارزش‌های والا و بی بدیل انقلاب اسلامی را در بستر پاسداشت خون پاک شهدای عزیزمان حفاظت کند.
نماینده ی، ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش به بروز برخی بی اخلاقی‌ها و حرمت شکنی‌ها در روند سه مناظره‌ی انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اضافه کرد: در مناظرات تلویزیونی، سیاهنمایی‌های بسیاری را شاهد بودیم که دستاورد کل دولت‌های گذشته را زیر سئوال می‌برد و آثار توسعه و پیشرفت و خدمات ارزنده‌ی نظام اسلامی را انکار می‌کرد و این به دور از عدالت و انصاف بود.
آیت الله فلاحتی همچنین دادن وعده‌های نشدنی و افسانه ایی به مردم را از دیگر آفات مناظرات انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: برخی وعده‌ها شبیه به شوخی بود و به هیچ وجه با امکانات و ظرفیت‌های در اختیار دولت همخوانی نداشت. 
وی زیر سئوال بردن برخی نماد‌های دینی مانند عفاف و حجاب را از دیگر آفات مناظرات انتخاباتی دانست و گفت: برخی نامزد‌ها با فرافکنی در صدد زیر سئوال بردن حجاب، عفت و پاکدامنی بودند در حالیکه نظام حاکم بر ایران، اسلامی ست و آحاد ملت خواهان و مقید به اصول شرع و حفظ عفاف هستند. 
امام جمعه‌ی رشت در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به در پیش بودن هفته‌ی قوه‌ی قضاییه، ضمن تبریک این هفته، یاد شهدای واقعه‌ی ۷ تیر را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد دستگاه قضا به بهره گیری کامل از ظرفیت ها، ریشه‌ی فساد و ارتشاء را از جامعه به ویژه نظام اداری کشور بخشکاند و روند اداره‌ی امور را بسوی پیشرفت، عدالت و کمال رهنمون سازد.