- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

مشارکت بیش از ۵۲ درصد گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،محمود قاسم نژاد شامگاه جمعه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اینکه ادامه روند اخذ رأی در حوزه شهری، اظهار کرد: در حال حاضر مهلت اخذ رأی در حوزه شهری تا ساعت ۲۴ تمدید شده و در صورت ازدحام جمعیت پیگیری لازم از وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۹۶۵ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در گیلان بودند، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۲ درصد معادل یک میلیون و ۵۱ هزار و ۱۲۰ نفر مشارکت داشته‌اند.

قاسم نژاد همچنین به انتخابات شورای شهر نیز اشاره و با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۴۶ نفر رأی داده‌اند، گفت: این میزان معادل ۵۲.۳۳ درصد واجدان شرایط است.

وی با تأکید بر اینکه پیش بینی می‌شود در لحظات باقیمانده این آمار تغییر کند، اضافه کرد: برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه تمام تمهیدات لازم از قبل پیش بینی شده و در همین راستا دو میلیون و ۵۰۰ هزار برگه تعرفه ریاست جمهوری تأمین شده بود که پنج درصد آن را در خزانه استان ذخیره و مابقی را در کل استان تقسیم کردیم.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه تعرفه نداریم، افزود: برای انتخابات شورای شهر نیز دو میلیون و ۶۵۰ هزار تعرفه تحویل گرفته و در گیلان توزیع کردیم.