- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

حمله دقیق پهپادی به بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، برخی منابع عراقی بامداد سه‌شنبه از حمله هوایی به منطقه سبز در بغداد و نزدیک ساختمان‌های آمریکایی خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز [2]» در خبری فوری نوشت: «آژیرهای هشدار در پایگاه سوم التوحید در سفارتخانه ایالات متحده در منطقه سبز به صدا درآمدند».

این منبع با بیان اینکه حمله شدیدی به پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا انجام شده، گزارش داد: «سامانه سی‌آر.اِی.اِم در تلاش است حمله شدید به پایگاه سوم توحید را دفع کند».

صابرین‌نیوز در ادامه نوشت: «۴ انفجار متوالی مهمات ۲۰ میلی متری که از سفارت آمریکا به سمت آسمان الکراده، قادسیه و الجادریه پرتاب شد».

دقایقی بعد، برخی منابع عربی از جمله شبکه «الجزیره» گزارش دادند که این حمله با استفاده پهپاد انجام شده و سامانه‌های ضدهوایی سفارتخانه آمریکا نیز آنها را هدف قرار داده‌اند.

صابرین نیوز با تایید انجام شدن این حمله با استفاده از یک پهپاد انفجاری، خبر داد: «این پهپاد پایگاه سوم التوحید را هدف قرار داد و ضربه مستقیم و دقیق بود. نیروهای آمریکایی بخش نظامی داخل سفارت آمریکا را تعطیل کردند».

این منبع محلی درباره تصاویر منتشرشده از شلیک بی‌هدف سامانه‌های ضدهوایی در سفارتخانه آمریکا نیز نوشت: «همانطور که در ویدئو پیداست، سیستم پدافند هوایی آمریکا به‌صورت تصادفی و بدون اصابت هیچ هدفی شلیک می‌کند».

این رسانه عراقی دقایقی بعد گزارش داد که حمله به پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا واقع در بغداد، با استفاده از ۴ پهپاد انفجاری انجام شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز به شبکه الجزیره [3] گفت: «سامانه‌های ضدهوایی سفارت آمریکا در بغداد، یک پهپاد را که سعی داشت نزدیک شود، هدف قرار دادند. این حادثه مجروحی در پی نداشت».

بر اساس این گزارش‌ها، شاهدان می‌گویند که وقوع حداقل یک انفجار را در راهروهای بخش جنوبی سفارتخانه آمریکا که در آن پایگاه سوم التوحید قرار دارد، مشاهده کرده‌اند.

بعد از این حمله بالگردهای نظامی آمریکا برفراز مجموعه سفارتخانه در بغداد به پرواز درآمدند.

این در حالی است که عصر دوشنبه نیز پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق، با هشت راکت، هدف قرار داده شد.

پیش از آن نیز، صابرین‌نیوز از وقوع انفجارهایی در پایگاه نظامیان ائتلاف آمریکایی در یک کارخانه گاز واقع در دیرالزور [4] خبر دادند. (جزئیات بیشتر [5])