- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید «مهدی‌ تائب‌ آلاله‌گورابی‌»،شهرستان فومن

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،/🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید «مهدی‌ تائب‌ آلاله‌گورابی‌»،شهرستان فومن.

شهید «مهدی‌ تائب‌ آلاله‌گورابی‌» فرزند حاج ابراهیم،‌ به‌ سال‌ ۱۳۴۳ در روستای‌ آلاله‌گوراب‌ تولد یافت‌. تحصیلات‌ خود را در زادگاهش‌ آغاز نمود و پس‌ از طی‌ دوره‌ ابتدایی‌، تا سال‌ دوم‌ به‌ ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌ و از آن پس، به‌ خاطر کمک‌ به‌ پدرش‌ در کار کشاورزی و تأمین‌ مخارج ‌خانواده،‌ از ادامه‌ی‌ تحصیل‌ باز ماند. مدتی‌ از کار و تلاش‌ او در کنار خانواده‌اش‌ گذشت‌، تا اینکه‌ زمان‌ خدمتش‌ فرارسید و

به عنوان‌ مشمول ‌سپاه‌ (سرباز سپاه‌)، به‌ خدمت‌ مقدس‌ سربازی‌ رفت‌. در حین‌ خدمت‌ او که‌ مصادف‌ با اواسط سالهای‌ جنگ ‌ایران‌ با عراق‌ بود، به‌ مناطق‌ جنگی‌ اعزام‌ شد و دلیرانه‌، از مملکت‌ و ناموس‌ خود به‌ دفاع‌ پرداخت‌، تا اینکه‌ در بیست‌ و نهم‌ اردیبهشت‌ ۱۳۶۵ در منطقه‌ی‌ مهران‌ به‌ شدت‌ مجروح‌ شد.

او را به‌ بیمارستان‌ نمازی‌ شیراز منتقل‌ کردند، اما براثر جراحات‌ شدید وارده‌ در این‌ تاریخ‌ به‌ شهادت‌ رسید و در نهایت در گلزار شهدای‌ فومن‌ به‌ خاک‌ سپرده‌ شد.

شهید مهدی‌ تائب‌ از نظر اخلاقی‌، فردی‌ مهربان‌ و با محبت‌ بود. کمک‌ به‌ مردم‌ از بارزترین‌ کارهای‌ او در زندگیش‌ بود. از کار و تلاش‌ خسته‌ نمی‌شد و کار را برای‌ خود عیب‌ نمی‌دانست‌. در سختی‌ها صبور بود و به‌ جنگ‌ با مشکلات‌ زندگی‌ می‌رفت‌.

بار آخر‌ که‌ به‌ منطقه‌ی‌ جنگی‌ می‌رفت‌، گفت: آخرین ‌باری‌ است‌ که‌ به‌ مرخصی‌ می‌آید و دیگر به‌ مرخصی‌ نخواهد آمد. گفتنی است که خانواده‌ تائب‌، غیر از این‌ شهید، یک‌ جانباز (هادی‌ تائب‌) و یک‌ آزاده‌ (علی‌ تائب‌) نیز تقدیم‌ ایران‌ عزیز نموده‌اند. هادی‌ تائب‌ جانباز ده‌ درصد و برادرش‌ علی‌ که‌ مدت ۲۵ ماه‌ و ۹ روز از عمرش‌ را در زندان‌های‌ عراق‌ گذرانده نیز‌ از آزادگان‌ می‌باشد.