- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ برگی از زندگی حماسی شهید صادق صادق پور، شهرستان رودبار

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،/🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ برگی از زندگی حماسی شهید صادق صادق پور، شهرستان رودبار.

شهید صادق صادق پور در سال ۱۳۳۹ در روستای اسطلخ جان از توابع شهرستان رودبار در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی را در زادگاهش گذرانده و دوران راهنمایی و دبیرستان را در روستای مجاور توتکابن و سپس در رشت همراه با کارکردن به ادمه تحصیل پرداخت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جریانات سیاسی و مذهبی به طور فعال حضور داشت. در درگیری های دانشگاه گیلان با توجه به توان جسمی خوبی که برخوردار بود با گروههای ضد انقلاب برخورد کرد در دوران جنگ به عضویت بسیج منجیل و رودبار درآمد و از آنجا وارد جبهه شد و در عملیات محرم از ناحیه پا زخمی شد و بعد به عضویت جهاد سازندگی شهرستان رشت درآمد.
اما حال و هوای جبهه در سر داشت و مجدداً وارد جبهه های غرب شد و بعد از چند ماه جنگیدن با اصابت ترکش نارنجک از ناحیه ران زخمی شد و بعد از چند روز استراحت و مرخص مجدداً برای اتمام مأموریت محوله وارد منطقه شد که بار سوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار بزرگوارش در امامزاده محتشم اسطلخ جان در جوار برادر شهیدش می باشد.