- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

مرحله جدید ساخت مسکن محرومان در شهرستان رشت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،علیرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از آغاز مرحله جدید پروژه مسکن محرومان در رشت خبر داد و اظهار داشت: مرحله جدید مسکن محرومان آغاز شده و اکنون در حال شناسایی مددجویان برای ساخت مسکن محرومان هستیم.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: از دو هفته گذشته تحقیقات میدانی برای شناسایی و ارزیابی جهت ساخت مسکن محرومان در شهرستان رشت آغاز شده است.

 فلاح درباره وضعیت مسکن محرومان مربوط به سال گذشته تصریح کرد: از مسکن محرومان مربوط به سال گذشته تعداد محدودی باقی مانده است که آن نیز تنها از لحاظ انشعابات گاز و موارد این‌چنینی تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه در جهت اعطای تسهیلات وام خوداشتغالی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد منعقد شده است افزود: براساس تفاهم‌نامه بسیج سازندگی شهرستان رشت با کمیته امداد برای هر منطقه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تعریف شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرکزی رشت ابراز داشت: به این ترتیب برای هر یک از مناطق یک، دو و سه شهرستان رشت مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام خوداشتغالی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در جهت ایجاد بازارچه‌های محلی جلساتی با سازمان امور مشاغل شهرداری برگزار و هماهنگی‌هایی انجام شد عنوان کرد: با همکاری سازمان امور مشاغل شهرداری رشت یک بازارچه محلی در یکشنبه بازار مسکن مهر راه‌اندازی شد.

فلاح خاطرنشان کرد: بنا بر این است که با کمک سازمان امور مشاغل شهرداری رشت برای هر کدام از ۵ منطقه رشت یک بازارچه محلی راه‌اندازی شود و اکنون در حال جانمایی زمین و مکان این بازارچه‌ها هستیم.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: به‌دنبال این هستیم تا افرادی که خرده‌فروش هستند و یا توان اجاره مغازه را ندارند در بازارچه‌های محلی سازماندهی کنیم و در سطح شهرستان رشت در تمام روزهای هفته یک بازارچه محلی داشته باشید.

فلاح درباره فعالیت قرارگاه جوادالائمه(ع) در حوزه بهداشت مناطق آسیب‌پذیر رشت با اشاره به مشکل آب شرب در این مناطق گفت: کمیته بهداشت این قرارگاه در جهت حل مشکلات آب شرب، روسای ادارات بهداشت و آب و فاضلاب را پای‌کار آورد تا به‌دنبال حل مشکل باشند.

وی درباره اقدامات بسیج سازندگی رشت در حوزه بهبود وضعیت آسفالت این شهر تصریح کرد: اولویت ما پروژه‌های زیرسطحی است چرا که اگر قرار است سیستم فاضلاب جدیدی در منطقه‌ای نصب شود این کار باید پیش از آسفالت انجام شود.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: به همین سبب ابتدا باید زیرساخت‌های زیرسطحی نظیر پروژه‌های آب و فاضلاب تکمیل شود و پس از آن به‌دنبال بهبود وضعیت آسفالت در رشت باشیم.