- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آقازاده: تنها ۳۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی در گیلان فعال است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، با اشاره به سرنوشت تأسف بار برخی از کارخانه‌های تولیدی گیلان طی چند سال گذشته، گفت: متأسفانه با سو مدیریت ۳۵ هزار کارگر بیکار و بیش از ۱۵۰ هزار کارگر در گیلان با مشکلات معیشتی دست پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه عملکرد برخی مدیران در سطح کشور زمینه نارضایتی مردم را ایجاد کرده است، اضافه کرد: مشکلات در جنوب کشور به ویژه خوزستان نتیجه همین بی توجهی دولتمردان به مصالح عمومی ملت است.

آقازاده با تاکید بر اینکه بکارگیری مدیران نالایق، مافیای ناکارآمدی را در کشور گسترش داده است، گفت: برخی از مسئولین و مدیران گیلانی در طول سالیان دراز با منفعت طلبی و سهم خواهی خود سبب شده‌اند شهروندان دچار مشکلات متعددی شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با بیان اینکه نمایندگان نباید زمینه رانت و فساد را در دستگاه‌های اداری فراهم سازند، تصریح کرد: متأسفانه برخی مسئولین و حتی نمایندگان مجلس با باج خواهی و منفعت طلبی کارخانجات تولیدی را به مرز ورشکستگی رسانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت کارخانجات گیلان باید در اختیار جوانان انقلابی و متخصص قرار گیرد تا حامی حقوق کارگران باشند، افزود: برخی برای اینکه بتوانند اقوام و باندهای قدرت خود را در این کارخانه‌ها به کارگیرند با مدیران فاسد همکاری و زمینه نابودی صنایع تولیدی گیلان را فراهم کرده‌اند.

آقازاده با انتقاد از عملکرد استاندار گیلان در خصوص نظارت بر فعالیت بخش‌های تولیدی، گفت: در برخی از بخش‌ها افراد دیگری به صورت پنهانی به جای استاندار تصمیم می‌گیرند که مایه تأسف و شرمساری است.

تنها ۳۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی در گیلان فعال است

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص مشکلات مجتمع دخانیات گیلان به جد پیگیر هستیم، افزود: این مجتمع در راستای اشتغال زایی، حتی با همین امکانات موجود، می‌تواند نیروهای فعال خود را به چندین هزار نفر برساند اما در عمل شاهد پسرفت این مجموعه هستیم‌.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای گسترش بخش‌های تولیدی مجتمع دخانیات گیلان وجود دارد، اظهار داشت: برخی برای حفظ منافع شخصی خود به دنبال این هستند که دخانیات گیلان متلاشی و کارگران این مجموعه بیکار شوند.

آقازاده با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم سرنوشت این مجتمع مانند کارخانجات تولیدی دیگر گیلان رقم بخورد، گفت: متأسفانه برخی از مدیران فاسد به دنبال این هستند با کوچک سازی این مجتمع و ارسال بخش‌های تولیدی به استان‌های دیگر به منافع شخصی خود برسند.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات تولیدی گیلان تنها با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: متأسفانه دولتمردان زمینه خصوصی شدن بدون حساب و کتاب این مراکز تولیدی را فراهم کرده و گیلان را در آستانه بحران اقتصادی قرار داده‌اند.

آقازاده با تاکید بر اینکه از طریق دستگاه قضائی پیگیری‌های لازم جهت مقابله با مفسدان اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برخی از این مفسدین که هم اکنون در زندان بسر می‌برند اعتراف کرده‌اند که با همکاری تعدادی مسئولین فاسد سال‌ها با رانت و دزدی، خیانت بزرگی به گیلان کرده‌اند.