- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

رئیسی در دیداربا رئیس سازمان حشد الشعبی عراق: روابط دو ملت عمیق تر و مستحکم خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه ۱۵ مرداد در دیدار «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد الشعبی عراق با تجلیل از نقش ارزشمند بسیج [2] مردمی عراق در انسجام و یکپارچگی این کشور و دفاع از مردم در مقابل گروه های تروریستی، گفت: ابتکار مرجعیت در بسیج مردمی و ایجاد حشد الشعبی اقدام هوشمندانه ای بود که برکات فراوانی برای کشور و مردم عراق داشته و خواهد داشت.

رئیس جمهور، حمایت اقوام و گروه های مختلف عراق اعم از شیعه و سنی را سرمایه بسیار ارزشمندی برای حشد الشعبی دانست و گفت: حشد الشعبی پشتوانه عظیمی برای توسعه و پیشرفت عراق و دفاع از مردم در برابر توطئه ها و نقشه های بیگانگان است. همچنان که در ایران نیز ایجاد بسیج مستضعفان با درایت حضرت امام (ره) برکات فراوانی برای نظام داشته و در حوزه دفاع، ارائه خدمات اجتماعی و کمک به دولت ها در مواجهه با بحران ها و مشکلات نقش بی بدیلی داشته است.
دکتر رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهارداشت: به برکت خون این شهیدان و سایر شهدای مقاومت، روابط دو ملت عمیق تر و مستحکم خواهد بود.
فالح الفیاض رئیس سازمان حشد الشعبی عراق نیز در این دیدار با تبریک انتخاب آیت الله رئیسی، به تاثیر رشادت ها و خون پاک حاج قاسم سلیمانی در پیوند عمیق دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق احترام خاصی برای حاج قاسم عزیز قائل [3] هستند و ایشان به نماد رابطه قلبی دو ملت تبدیل شده است.
وی تاسیس حشد الشعبی را از آثار و برکات جهاد دانست و گفت: امروز اغلب عراقی ها، حشد الشعبی را ضامن حاکمیت و بقای عراق و جلوگیری از بوجود آمدن دیکتاتوری در این کشور می دانند و توطئه های دشمنان برای حاکم کردن مجدد دیکتاتوری در عراق به برکت حشد الشعبی و مرجعیت خنثی شده است.