- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بهترین راه مقابله با قاچاق کالای خارجی حمایت از تولید داخلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد گفت : قاچاق کالا بلایی است که دامن گیر تولید داخلی شده و تنها راه مقابله با آن تقویت تولید داخلی از طرف مردم و مسولان نظام است. 

آیت الله فلاحتی افزود : واردات اجناس خارجی که مشابه داخلی دارد ضربه سنگینی به تولید داخل وارد کرده و بیکاری هزاران کارگر ایرانی را بهمراه دارد.
وی همچنین گفت : بعضی کشور‌ها در منطقه دنبال امنیت عاریه‌ای هستند و به دنبال جایی پایی برای امریکا می‌گردند این کشور‌ها باید بدانند که هر کسی باید استقلال خود را حفظ کند و به دنبال نوکری کردن برای امریکا و اسراییل نباشد.

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به تولید با کیفیت و ارزان قیمت از سوی تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد وگفت: کشور ما در طول قرن‌ها از نظر فن و علم سرآمد جهان بود و ما هم باید سعی کنیم که دوباره به آن روز‌های پر عزت و افتخار برگردیم.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌ها از اقدامات خوب دولت دوازدهم تقدیر کرد و گفت : دولت جدید برای حمایت از مردم که مصرف کننده واقعی هستند اقدامات خوبی را آغاز کرده است و سفر‌های سرزده رییس جمهور به سازمان‌ها و شهره‌های مختلف اقدامی ستودنی است.