- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های «شهدایی» احرار/ شهید هلهل عبدالخانی ماسال: بر خود واجب دانستم که از دین ودستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنم

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛🌹هرجمعه باشما با شهدائیم،/🌹جمعه های «شهدایی» احرار/

می‌خواهیم هر هفته را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت…ان شاءلله.

🔸 تاریخ ولادت: ۱٢ شهریور ۱٣٢٢
🔸 تاریخ شهادت: ۱٨ مهر ۱٣۵٩
🔸 محل شهادت:  هردون – اهواز

🌹 #زندگینامه شهید عبدالخانی :👇

شهیدهلهل عبدالخانی در سال ۱٣٢٢ در یکی از روستا های ماسال پا به عرصه وجود هستی نهاد او در خانواده ای متوسط  و مذهبی پرورش یافت وزندگیشان از طریق کشت و زراعت اداره میشد.
شهید تا ششم ابتدایی  نظام قدیم به تحصیل ادامه داد و به علت نداشتن امکانات در روستا و اطراف آن مجبور به ترک تحصیل شد و بعد از ان به جزیره خارک و بندر عباس  و تهران و دیگر شهرهاعزیمت کرد تا اینکه در شرکت کاتر پیلای آبادان کار گرفت.
شهید در کارش موفق بود، این حسن باعث شد که مهندس شرکت ایشان را به عنوان سرپرست ماشین آلات سبک و سنگین قسمت حمل و نقل به شرکت صنایع فولاد اهواز مشغول گذارد.
شهید در همان زمان به مبارزه به علیه رژیم پهلوی پرداختند و به خواندن کتب اسلامی و شرکت در مجالس اسلامی فعالیت می نمود  وی در خیابانهای آبادان راهپیمایی ها با گاردهای مسلح در گیر شدند رگبارهای شاهنشاهی می خواستند با تیر  مورد هدف قرار دهند که موفق نشدند.

🌹 بخشی از وصیت نامه شهید عبدالخانی:👇

حال که کشور عزیزمان ایران اسلامی، مورد تهاجم دشمنان اسلام قرار گرفته است. بر خود دانستم که از دین ودستاوردهای انقلاب اسلامی لباس رزم به تن نموده ودرمقابل این بعثیان کوردل، از آب وخاک میهمن خود دفاع کنم.