- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

تالش/ گردهمایی ائمه جمعه گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛ آیت الله فلاحتی در سومین همایش استانی  ائمه جمعه گیلان در سال ۱۴۰۰ در تالش گفت : یکی از کارهای عالمان دین هدایت و راهنمایی مردم است ، که ائمه جمعه با برنامه ریزی درست این کار را به خوبی انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان و مبلغان دین ، نقش پیامبران را بر عهده دارند افزود : علمای دینی شریان حیات جوامع مختلف هستند که می توانند رهگشا باشند.

وی وظایف رهنمودی و تبیینی ائمه جمعه را در خصوص اعتلای جایگاه خانواده ، مسجد ، ارتباط با کودک و نوجوان و نخبگان اثر گذار دانست و تصریح کرد : توجه به این وظیفه مهم رشد و شکوفایی جامعه انقلابی را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه خطبه های نماز جمعه باید در تراز انقلاب باشد خاطر نشان کرد : ائمه جمعه باید در نماز جمعه و از تریبون این اجتماع وحدت بخش پیگیر مشکلات مردم  از مسئولان بوده و در حل مسائل کمک کننده باشند.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان نیز با بیان اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یک شبکه برنامه محور است که عملکرد ائمه جمعه بنا بر برنامه های ابلاغی پایش خواهد کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین عادلی افزود: ائمه جمعه باید مسائل مربوط به حوزه خود را مطرح کنند تا براساس مسایل طرح شده  برنامه های درست و اصولی سیاست گذاری شود.

امام جمعه تالش هم در این همایش با اشاره به نقش اثرگذار حوزه های علمیه ، روحانیون ، طلاب و ائمه جمعه و جماعت در جامعه گفت : ائمه جمعه می توانند بسیاری از مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی کرده و کمک حال مردم باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین نورزاد با اشاره به تحولات فرهنگی و اجتماعی در تالش تصریح کرد: حضور آحاد مردم در نماز جمعه نشانه حمایت آنان از انقلاب و ولایت مداری است.