- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

رسیدگی ۹۰فقره پرونده دستگاه‌های اجرایی گیلان در دستگاه قضایی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛مدیرکل سازمان بازرسی گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی گیلان برای بررسی تخلفات مانع تراشی نکنند گفت: در بازرسی‌های ۱۸ماه گذشته ۵۴نفر که در دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان، مرتکب جرم شده بودند به دستگاه قضایی معرفی و بالغ بر ۱۴۰ نفر هم به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع داده شد ند که عمده‌ی آنها ریشه‌ی مالی دارد.

سیف الله مسرور افزود: بیش از ۱۵۳گزارش هشداری نیز در این مدت به مسئولان استان ارسال شد تا از جرائم و تخلفاتی که وقوع آن محتمل بود، جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در ۳ماه گذشته بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی و گفتگوی چهره به چهره افراد بود و به رغم پیک‌های مختلف کرونا حدود ۳۰تیم سرزده از ادارات ۱۱شهرستان بازدید کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در زمینه‌ی حقوق کارگران افزود: این اجحاف در حق کارگران که معمولا کارگران شرکتی هستند مورد تایید و رضایت ما به عنوان دستگاه نظارتی نیست و معتقدیم دولت در ازای گرفتن خدمات باید بدون واسطه و مستقیم با کارگران قرارداد ببندد تا حقوق افراد ضایع نشود و این بحث ملی است که انتظار می‌رود در دولت جدید حل شود.

سیف الله مسرور معضل پاکسازی رودخانه‌های گیلان و پسماند را نیازمند اعتبارات کلان ملی دانست و تغییر مدیریت‌ها به ویژه در حوزه شهرداری و به اجماع نرسیدن و هم نظر نبودن مدیران در بررسی و راهکار مشکلات را از جمله علت‌های حل نشدن این مشکلات دانست.

وی همچنین در خصوص شرکت رشت الکتریک گفت: دستگاه قضایی اقدامات خوبی در زمینه برگشت املاک و اموال شرکت داده، اما ما به سازمان بازرسی کشور هم اعلام کردیم که معادل ارزش این اراضی و املاک باید در گیلان سرمایه گذاری بشود و تا رسیدن به نتیجه نهایی و ایجاد اشتغال و تولید در استان، قطعا پرونده را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با گلایه از دستگاه‌های قضایی نظارتی درون سازمانی گفت: انتظار داریم آنها خود در زمینه‌ی برخورد با مفاسد و متخلفان پیشگام باشند، اما متاسفانه برخی از این دستگاه‌ها نه تنها در برخورد با تخلف و جرم مساعدت نمی‌کنند بلکه مانع تراشی هم می‌کنند که این اصلا زیبنده نیست.

سیف الله مسرور از اصحاب رسانه هم خواست در صورت بر خورد با سوء جریان در دستگاه‌های اجرایی و دولتی و عمومی حتما گزارش تهیه کنند تا با دخالت و ورود اداره کل بازرسی برخورد قانونی انجام شود.