- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اختصاصی/ … ازجبهه احرار

اختصاصی/ پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛ … همه ی مردم، بزرگان، نخبگان و سیاسیون گیلان اصرار دارند (حالابه هر دلیل) نیروی توانمند بومی استاندار گیلان شود. نیروی توانمند باشد. غیر«بومی» نباشد.
حالا یک سوال: شما ها که نیروی بومی و توانمند طلب می کنید، غیر بومی را نمی پذیرید خب، این چهره هایی که مطرح هستند را کمک کنید که اتفاق بیفتد یکی شان بشود استاندار، چرا کمک نمی کنیم.؟

این دیگه در وزارت کشور برعلیه همشهری و هم استانی توانمند خود بست نشستن دارد؟! وقتی شما ها همدیگر را می زنید نتیجه این می شود که یکی از بیرون بیاید. یک نیروی غیر توانمند می آورند یا یک نیرویی غیر بومی می شود استاندار.

اگر غیر بومی آوردند بعد یکی دوسال صدای انتقاد شما بلند می شود که این نمی تواند و ضعیف است و… و اگر غیر بومی بیاورند می گویید این غیر بومی بود،نمی شناخت و به همین دلیل هم موفق نبود!!.پس مقصر باز خودمانیم، خودمان…!!!
آنزمانی که نیاز به تصمیم گیری است به جای این که خواسته های “نفسانی و منفعتی” خود را کنار بگذاریم، منافع شخصی،حزبی؛گروهی را بذاریم کنار، بیاییم کمی کلان تر نسبت به موضوع نگاه کنیم. مصالح انقلاب منافع انقلاب را. بگیم فلانی بیاید اشکال ندارد منفعت من تامین نشد، نشود و… بیاید مشکلات گیلان را حل کند، مشکلات کارخانجات گیلان را، معیشت مردم گیلان را ،مشکل آب گیلان را و…و…و…و.. ضرر پشت سرهم متوجه مردم نکنیم.

⭕ چرا وزارت کشور را با اخبار جعلی و متناقض خود گیج کردیم تا آنها نیز برعلیه انتصاب استاندار بومی گارد بگیریند یا بی تفاوت باشند؟ چه می خواهیم از این هیاهو ها؟! آیا این کمک می کند به وزارت کشور تا از سردرگمی نجات یابد؟!

مگر می شود رسانه های گیلان و نمایندگان گیلان در مجلس تا این حد و اندازه در درون خود انشقاق ببینند؟ هریکی به یک طرف؟ مگر تیم ما ، باند ما ، طیف و گروه ما چقدربرای ما؛ مهم تر از انقلاب ما ، گیلان ما و مردم ما است؟؟

نمایندگانی که سندی مکتوب از خود به ثبت رسانده اند چرا باید در کم تر از یک تا دوهفته آن را نادیده بگیرند؟

⭕ … ملت فکر کرد بعد مدت ها نمایندگان،بزرگان و نخبگان گیلان به یک وحدت قابل توجه ای رسیدند و آیت الله فلاحتی نماینده معززولی فقیه درگیلان نیز(برای حفظ وحدت و همدلی) روی آن سه گزینه انتخابی صحه گذاشت و برای اولین بار یه اجماعی حاصل شد تا آینده ای روشن پیش چشم مردم قرار گیرد، اما حیف و صد حیف سردار هامون را بطریقی، علیزاده را به طریقی دیگر و دکتر عباسی توانمند و با آن سابقه ی وزارت و سه دوره قانون گذاری زیر پایشان را خالی کردیم.همه بدهستند و تنها ماو ائتلاف ما برحق و خوب؟

….. دوستان دعوایی که خدایی نیست. مردمی نیست ولایی نیست، دعوایی که “نفسانی است و منفعتی” را برای «شهدا» هم که شده دور بریزیم.

همه در کنار مردم و رهبری معظم انقلاب تلاش کردید تا قوه اجرایی کشور به دست اهلش برسد و مردم نفسی تازه کنند .خب این بود وفاق و همدلی؟
… یکی به اصرار بزرگان گیلان میخواهد بشه خدمت گزار این ملت در استانداری و (حسب شنیده ها) وزارت کشور اسمش را تا دم درب هیات دولت هم پیش برده ، خب؛ این دیگر پاشدن رفتن و بست نشستن در وزارت کشور می خواهد که فلانی نباشد؟! مگه شماها و باند شماها نبود که فریاد وحدت، اتحاد و ائتلاف سر می دادید؟ ائتلاف نیروهای انقلاب را تا کجا می خواستید؟.

این بود همه ی آن چه در پس پرده داشتید؟ دوره افتادید برعلیه شخصیتی که باهاش سر انتخابات در شرقی ترین منطقه گیلان دعوای نفسانی داشتید؟ برادران! استاندار بومی طلبیدن گذشت می خواهد، نه جنگ و ستیزه و سهم.

 

⭕سرباز جهاد

مست آمدم ای پیر که مستانه بمیرم
مستانه در این گوشه میخانه بمیرم

درویشم و بگذار قلندر منشانه

کاکل همه افشان به سر شانه بمیرم

من در یتیمم ٬ صدفم سینه دریاست

بگذار یتیمانه و دردانه بمیرم

بیگانه شمردند مرا در وطن خویش

تا بی وطن و از همه بیگانه بمیرم

⭕سرباز جهادم من و از جبهه ی احرار

انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم

⭕من بلبل عشاق به دامی نشوم رام

در دام تو هم بی طمع دانه بمیرم

در زندگی افسانه شدم در همه آفاق

بگذار که در مرگ هم افسانه بمیرم

 

⭕  از زنده یاد محمد حسین شهریار