- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

لزوم جذب سرمایه گذاران برای توسعه تولید و اشتغال در مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان ، نقش مناطق آزاد را در توسعه ، تولید و اشتغال بسیار مهم دانست و گفت : با رونق مناطق آزاد می‌توان به توسعه صادرات کمک شایانی کرد.

سعید محمد ، جذب سرمایه گذاران و افزایش علاقمندی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد با حل مشکلات مختلف در مسیر این سرمایه گذاری ها را از مهمترین برنامه های پیش رو عنوان کرد و افزود : آماده سازی زیرساخت ها و افزایش مشوق های اقتصادی ضمن رونق و توسعه منطقه آزاد به توسعه اقتصادی منطقه ، استان و کشور کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های مناسب مناطق آزاد برای سرمایه گذاری ، تولید و اشتغال گفت : رصد و شناسایی بازارهای هدف برای توسعه صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله فلاحتی به موقعیت مناسب منطقه آزاد انزلی و ظرفیت بالقوه آسیای میانه و قفقاز در همسایگی این منطقه نیز اشاره کرد و افزود : با جذب سرمایه گذاران مختلف و توسعه تولید و اشتغال در منطقه آزاد انزلی و حمایت از تولید کنندگان به ویژه با افزایش مشوق های مختلف تجاری و اقتصادی می توان به رونق اقتصادی استان منطقه و کشور کمک بسزایی کرد.

وی همچنین با تاکید بر توجه ویژه به بخش فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت : اصلاح و ساماندهی زیربناهای فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است.