- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

استاندار :باید تک صدایی در گیلان از بین برود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (یکشنبه) در چهارمین گردهمایی امامان جمعه گیلان که با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد؛ با بیان اینکه نقش ائمه جمعه برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: نقش بصیرت افزایی و هدایتگری نمازجمعه، کاملاً روشن است.
وی تریبون‌های نمازجمعه را تریبون تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب دانست و گفت: در دولت مردمی، جهادی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی را کاهش دهیم.
نماینده عالی دولت در استان، گیلان را یکی از استان‌های سالمند عنوان و کاهش موالید و آمار بالای طلاق را آسیب اجتماعی دانست و افزود: امامان جمعه عهده‌دار فرماندهی قرارگاه فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی هستند و بایستی موضوعات فرهنگی پررنگ‌تر شود.
وی غفلت‌های صورت گرفته در بخش فرهنگ را نگران کننده دانست و با اشاره به اینکه بخش عمده بیانیه گام دوم انقلاب مرتبط با فرهنگ، معنویت، اخلاق و سبک زندگی است، اظهار داشت: باید گسست ایجاد شده در نظام خانواده باتوجه جدی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم و شبیخون فرهنگی ،  کنترل و صیانت شود.
استاندار گیلان مبارزه با فساد، جوانگرایی و جهاد اقتصادی را محور برنامه‌های خود عنوان و بر ضرورت انجام امور به صورت عملی و فارغ از شعار تأکید و تصریح کرد: ترویج اخلاق و معنویت در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقواست و باید در همه امور خدا را درنظر بگیریم.
وی گفت: باید با ایجاد اراده‌ای واحد از ظرفیت نخبگان، چهره‌های معنوی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی استفاده کنیم تا تک صدایی از بین برود.
دکتر عباسی با اشاره به اینکه برخی‌ها برای خود پدرخواندگی سیاسی ایجاد کرده‌اند به نحویکه جوان‌های انقلابی مظلوم واقع شده‌اند، گفت: باتوجه به باور شخصیت انقلابی و جهادی آیت‌الله رئیسی و اقدامات شبانه‌روزی ایشان، ما نیز موظف به انجام کار بطور بی‌وقفه هستیم.
وی با بیان اینکه اگرچه کارهایی انجام شده اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد، افزود: انجام پروژه‌های باقیمانده، توجه به کشاورزی، اشتغال، تولید، گردشگری و صنعت که در دل طبیعت زیبای گیلان مغفول مانده؛ باید با فسادستیزی، محرومیت زدایی شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه، مسائل استان با ریخت و پاش و اسراف ، به شیوه ای گران اداره شده، گفت: متأسفانه نظارت در سطح پایینی بوده وگرنه احدی جرأت ایجاد رانت و فساد به خود نمی‌داد.
وی با بیان اینکه تسهیلاتی دریافت شده اما متناسب با آن طرح هزینه نشده، افزود: بروکراسی اداری آنقدر پیچیده است که سرمایه‌گذاران را متوقف می‌کند و باید با روحیه جهادی و مدیریت کارآمد تحول ایجاد کنیم.
استاندار گیلان مطالبه‌ گری را حق ائمه‌ جمعه به عنوان محور ارتباط حاکمیت و مردم دانست و گفت: امید در میان مردم ایجاد شده و نباید آنان را مأیوس کنیم.
وی فسادستیزی را خط قرمز خود دانست و با بیان اینکه با احدی تعارف ندارم، افزود: از ائمه جمعه انتظار دارم تا با رصد عملکردمان در پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.
در این جلسه علاوه بر نماینده ولی فقیه در گیلان، شماری از امامان جمعه نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند‌.