- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بازدید استاندار گیلان از مناطق آب‌گرفته روستای باقلاکش صومعه‌سرا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1] به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز در مسیر بازگشت از شهرستان ماسال، با حضور در روستای باقلاکش صومعه‌سرا از مناطقی که بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده بودند، بازدید کرد.

دکتر عباسی در این بازدید که دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسانی استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند بر لزوم اسکان موقت ساکنان و استمرار امدادرسانی به آنان تأکید کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد که پس از فروکش کردن طغیان رودخانه و پایین آمدن سطح آب، ضمن برآورد خسارات وارد آمده، نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اهتمام شود.
وی همچنین خطاب به فرمانداران و بخشداران دیگر مناطق استان تأکید کرد که ضمن آمادگی لازم، اقدامات اساسی برای پیشگیری از مواجهه با چنین حوادثی را انجام دهند و امکانات موردنیاز را تأمین کنند.
طغیان آب و تخریب دیواره رودخانه روستای باقلاکش موجب آب‌گرفتگی برخی منازل روستایی این منطقه شد.
دستگاه‌های امدادی و خدماتی از شب گذشته تاکنون برای رفع مشکل روستاییان در این منطقه حضور دارند.
روز گذشته،  جلسه ستاد پیشگیری،  هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان به ریاست استاندار برگزار شده بود.
دکتر عباسی صبح امروز در جریان سفر به شهرستان ماسال، از روستای ملی چوب‌تراشی شالماء و نیز یک واحد تولیدی با ظرفیت صادراتی بازدید کرد و جلسه رسیدگی به مشکلات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
وی همچنین در نماز جمعه ماسال حضور یافت.