- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آیت‌الله مسعودی‌خمینی: آیت‌الله آذری قمی نامه عذرخواهی به رهبری را به بنده دادند و من تقدیم حضرت آقا کردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،پس از انتشار نامه آیت‌الله آذری قمی در رسانه‌ها و شائبه‌های مختلف ایجاد شده در فضای رسانه‌ای کشور، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تولیت آستان حضرت معصومه(س) در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۹ گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس داشته است.

در جریان گفت‌وگوی این خبرگزاری با سیداحمد شمس، یکی از نزدیگان دفتر آیت الله آذری قمی وی تصریح کرد که نامه مذکور توسط آیت الله مسعودی خمینی به دست رهبر انقلاب رسیده است.

در ادامه متن این گفت‌وگو را به صورت کامل بخوانید:

– خدمت آیت الله مسعودی خمینی هستیم. اخیرا در کتابی که جناب آقای ری شهری به چاپ رسانده‌اند، نامه ای از آیت الله آذری قمی برای اولین بار چاپ شده است که محتوای آن باعث ایجاد تلاطمی در فضای رسانه ای کشور شده است، برخی آن را نامه قطعی می دانند و برخی تردید کرده اند از جمله آقای کدیور و برخی فرزندان آقای آذری قمی نسبت به اصالت این نامه ابراز تردید کرده اند. از آن جایی که در خاتمه این نامه نام جنابعالی هم ذکر شده است و اشاره شده است که اگر تفسیری شفاهی و کامل می‌خواهید از آیت الله مسعودی سوال کنید، ما به سراغ شما آمدیم، بحث اصالت و صدور نامه مطرح است، لطفا در خصوص چند و چون ماجرای ارسال نامه از سوی آیت الله آذری قمی به محضر مقام معظم رهبری برایمان بگوئید. این سخنان از زبان شما به عنوان شاهد اتفاقات آن دوران  در تاریخ معاصر ایران اسلامی ثبت می شود.

از شما تشکر می کنم که در صدد ابلاغ تاریخ صحیح به آیندگان هستید، آقای آذری قمی در جامعه مدرسین در کنار بزرگانی چون امینی اصفهانی، مشکینی و بنده حقیر از پیشکسوتان بودند. جامعه مدرسین در ابتدا با حدود ۴۰ نفر از بزرگان حوزه تشکیل شد.

چهره درهم و نگران مقام معظم رهبری پس از خواندن نامه اول آیت الله آذری

بنده در سال ۷۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان خادم آستان مقدس حضرت معصومه(س) انتخاب شدم. یکی دوسال شاید گذشت سال ۷۲ یا ۷۳ بود دقیق خاطرم نیست، آقای آذری قمی در دفتر آستانه مقدسه نزد بنده آمدند و گفتند:  شما مرتب برای گزارش کار خدمت رهبری می روید نامه ای دارم شما این را به آقا برسانید، من هم گرفتم و نامه را سربسته نگه داشتم. یکی دوماه بعد بنده برای ارائه گزارش به دفتر رهبری مراجعه کردم،  نامه آیت الله آذری را خدمت رهبری تقدیم کردم، ایشان نامه را خواندند، بعد از خواندن نامه من متوجه شدم که چهره آقا درهم شد و حالتی نگران داشتند و من هم نه می‌دانستم و نه متوجه محتوای نامه بودم. عرایضم را خدمتشان عرض کردم و آنجا را ترک کردم.

بعد از بازگشت و گذشت دو سه روز آقای آذری قمی از من پیگیری کردند که آیا نامه را به رهبری رساندید؟ بنده هم گفتم بله خدمتشان رساندم ولی چهره ایشان را گرفته و نگران دیدم، ایشان گفت که بله بنده در نامه نوشته بودم که جناب آقای خامنه ای چرا شما جلوی بانک‌های ربوی را نمی‌گیرید و سرتاسر ایران را بانک ربوی فرا گرفته است، این بانک‌ها را به طور کلی برچینید و تعطیل کنید.

خواندن نامه دوم رهبر انقلاب را خوشحال کرد/ آیت الله آذری قمی ماجرای توسل به قمربنی هاشم را با بنده درمیان گذاشتند

مدتی گذشت دقیقا یادم نیست چقدر گذشت یک روز دیگر آقای آذری در حالی که نامه دیگری در دست داشتند نزد من آمدند و بار دیگر خواستار تحویل نامه مذکور به خدمت رهبری شدند. به ایشان گفتم من نامه اول را که تقدیم رهبری کردم چهره ایشان درهم شد، گفتند نه شما این نامه را برسانید(خوشحال به نظر می رسیدند). نامه را گرفتم و خدمت رهبری رساندم. نامه را خواندند و من دیدم رهبری بعد از خواندن نامه دوم چهره شان باز شد و خوشحال شدند اما چیزی نفرمودند. من عرض کردم که آقا شما فرمایشی ندارید فرمودند که کاری ندارم.

برگشتم و آقای آذری مجددا پیگیری کردند و بنده گفتم که نامه را تقدیم رهبری کردم و ایشان برخلاف نامه قبلی چهره شان باز شد و خوشحال شدند ایشان گفتند که بله من دچار یک تلاطم مغزی شده بودم که الحمدلله یک شب به قمربنی هاشم متوسل شدم و از آن ناراحتی بیرون آمدم.

این نامه با دستخط خود آقای آذری است

کسی که بگوید چنین نامه ای نبوده و آن را انکار کند مشخص می شود که دچار خلاف شده و سوظن دارد. آقای آذری این نامه را با خط خودشان نوشتند و بعد هم خودشان فرمودند یک شب متوسل به قمربنی هاشم شدم و ازآن تفکری که داشتم برگشتم.

تا جایی که من به یاد دارم ایشان نسبت به مواضعشان نسبت به رهبری ۱۰۰ درصد پشیمان بودند و مکرر به من می گفتند که آقای مسعودی قمر بنی هاشم تحولی در من ایجاد کرد. حالا آقای کدیور و اینها افرادی هستند که نه با انقلاب خوب هستند نه با اسلام نه با قرآن و فقط حرف می زنند! هر کس بگوید نامه عذرخواهی آیت الله آذری دروغ است، وجود خودش دروغ است!

منبع: فارس