بررسی آخرین وضعیت عرضه مرغ

بازدید استاندار گیلان از کشتارگاه صنعتی سپیدرود رشت/ قیمت جوجه‌های یک‌روزه و نرخ‌گذاری آن به ثبات برسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، اسدالله عباسی امروز در بازدید از کشتارگاه صنعتی سپیدرود رشت ، با اشاره به سهم ۱۰ درصدی گیلان در تولید مرغ، دام و طیور کشور گفت : در حال حاضر، روزانه حدود ۵۵۰ تن مرغ در گیلان تولید می‌شود که نزدیک به ۲۵۰ تن در گیلان، توزیع و بقیه به استان‌های تهران و البرز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید همه مراحل تولید از جوجه کشی تا کشتار در گیلان انجام شده و موانع این کار برطرف شود، افزود : خوراک مرغ هم باید در استان تهیه و تولید شود و البته عزم خوبی برای افزایش ظرفیت تولید این مواد در استان وجود دارد.

استاندار گیلان بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از همه امکانات موجود برای افزایش تولید مرغ تاکید کرد و گفت: باتوجه به سیاست‌های دولت مبنی بر اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ، باید تلاش کنیم تا با حمایت از تولیدکنندگان، قیمت جوجه‌های یک‌روزه و نرخ‌گذاری آن به ثبات برسد. 

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر، مانعی در بخش تولید و عرضه مرغ نداریم، افزود : با اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مرغ، آن‌ها را تشویق می‌کنیم، ظرفیت تولید را افزایش دهند. 

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ باید با حمایت دستگاه‌های متولی، به افزایش میزان تولید و رونق آن دلگرم باشند، گفت: با افزایش تولید، توسعه مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها، شاهد ارتقاء میزان اشتغال جوانان در استان خواهیم بود.