- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

گفتگوی کارشناسان درباره قیمت‌گذاری خودرو، امروز در تسنیم و رادیو گفتگو

به گزارش احرارگیل، اوایل آبان ماه امسال بحث تولید زیان‌ده شرکت‌های خودروساز و افزایش خودروهای ناقص کف کارخانه به‌همراه مطالبات معوق قطعه‌سازان عاملی شد تا وزیر صمت وعده رفع مشکلات آن هم طی دو هفته را بدهد، البته همین موضوع با ابهامات زیادی از سوی بخش قطعه‌سازی کشور روبه‌رو بود چراکه مشخص نبود خودروسازان با کدام سیاست روشن می‌خواهند مطالبات معوق قطعه‌سازان را پرداخت و حتی افزایش تولید را هم اجرایی کنند.

بعد از گذشت یک هفته از وعده وزیر صمت شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو در اواسط آبان ماه به بهانه افزایش هزینه‌های تولید و بر مبنای نرخ تورم بخشی بانک مرکزی قیمت محصولات داخلی را  ۱۵ تا ۱۹ درصد (۴ میلیون تا ۵۶ میلیون تومان) گران کردند که همین امر واکنش های زیادی از سوی مردم درپی داشت که در نهایت با ورود رئیس جمهور به گرانی خودرو این موضوع موقتاً لغو شده است تا بررسی قیمت گذاری خودروها  در ستاد تنظیم بازار انجام و در نهایت این ستاد مجوز تغییرات قیمت را به خودروسازان بدهد.

در حال حاضر بیش از یک هفته از واگذاری مسئولیت تعیین قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار می گذرد و هنوز این ستاد نظر نهایی خود را اعلام نکرده است. در کنار این موضوع بازار خودرو هم در رکود بسر برده و  همه به نوعی منتظر تعیین تکلیف قیمت گذاری های جدید خودرو مانده اند.

خبرگزاری تسنیم در همین ارتباط با برگزاری میرگزدی با همکاری رادیو گفتگو به بررسی وضعیت قیمت گذاری خودرو و ارائه پیشنهادات برای حل مشکلات صنعت خودرو می پردازد.

در این میزگرد که امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۸/۳۰ ساعت:۱۵:۴۰- ۱۴:۳۰ برگزار می شود، آقای مهندس سعید مدنی (مدیر عامل اسبق گروه خودروسازی سایپا)، دکتر ابوالفضل خلخالی (عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو)، مهندس علی اکبر جوان روح (کارشناس صنعت خودرو و قطعه ساز)  و میرهادی رهگشای (پژوهشگر اندیشکده اقتصاد مقاومتی و سردبیر پایگاه تحلیلی مسیر اقتصاد) حضور خواهند داشت.

 خودرو ,