- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

پرداخت تسهیلات برای راه اندازی واحد‌های غیرفعال گیلان

به گزارش احرارگیل، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از مجموعه تولیدی ریسندگی گیلان در نشست بررسی مشکلات این واحد تولیدی، تثبیت در تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به انگیزه بالای مدیران این مجموعه در فاز توسعه‌ای و نیز ایجاد خط تولید پنبه و افزایش تعداد اشتغال،باید حمایت‌های لازم صورت گیرد و جوانان آماده به کار فراخوان شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید تولیدکنندگان وارد کاغذبازی‌های اداری و دست و پاگیر شوند افزود: مدیران اجرایی و بانک‌ها با حضور میدانی در واحد‌های تولیدی، بستر‌های لازم را برای تولیدکنندگان فراهم کنند تا آنان بدون دغدغه به امر تولید بپردازند.

استاندار هدفش از این بازدید‌های میدانی را اعلام حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و رفع موانع پیش روی آنان عنوان کرد و افزود: باید تا پایان امسال میزان تحقق شعار راهبردی نامگذاری شده امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را اعلام کنیم.

اسدالله عباسی با بیان اینکه در ۳دهه گذشته در واحد‌های ریسندگی گیلان شاهد آسیب‌های بسیاری بودیم افزود:خوشبختانه این واحد تولیدی توانسته تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند و این عزم باید الگو قرار گیرد.

وی با برشمردن شاخص‌های تولیدکننده موفق و ضرورت تشویق آنان گفت: تولیدکنندگان موفق باید به پشتوانه حمایتهای تسهیلاتی، نسبت به راه‌اندازی واحد‌های راکد و غیرفعال استان اقدام کنند.

گیلان ۶واحد تولیدی ریسندگی دارد که نخ‌های هایبالک، اکریلیک، پلی استر و تاپس اکریلیک تولید می‌کند و بیش از ۴۰۰نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.