- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اجرای رزمایش طرح زمستانه نیروهای امدادی گیلان

به گزارش احرارگیل از رشت، سردار عزیزالله ملکی در مراسم آغاز رزمایش طرح زمستانه نیروهای امدادی استان گیلان در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ اسفند در گیلان ادامه دارد، اظهار کرد: در این طرح ۵۰ گشت با حضور ۲۹۶ نفر در سه گردنه برف گیر و محورهای استان گیلان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح به کنترل و ایمنی وسایل نقلیه، مدیریت ترافیک، کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات توجه ویژه می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی به موقع از محورهای مواصلاتی استان گیلان و جلوگیری از خودروهای فاقد معاینه فنی و فاقد زنجیر چرخ در محورهای برف خیز از جمله برنامه‌های مهم این این طرح است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امدادرسانی به مسافرین و کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بار برای ما اهمیت دارد، گفت: در نظر داریم که جایگاه سوخت سیار در چند محور برف‌خیز استان داشته باشیم.

ملکی با اشاره به اینکه نمک پاشی و شن‌ریزی متناسب در مواقع ضروری موجب‌ می‌شود تا شاهد بروز اتفاقات ناگوار در محورها نباشیم، گفت: تمامی تلاش ما باید برای این باشد که از بروز حوادث و تصادفات رانندگی در محورها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی را در گیلان داشته‌ایم، بیان کرد: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۲۵۶ نفر مجروح و ۸۷ نفر هم فوتی در حوادث رانندگی داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امیدواریم در پایان طرح یک کارنامه خوب و درخشان از همه دستگاه‌ها داشته باشیم، افزود: باید تلاش کنیم که در پایان سال میزان تصادفات و تلفات ما کاهش چشمگیری داشته باشد.

سرهنگ جابر صفاری، فرمانده پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان در زمستان به دلیل داشتن مناطق کوهستانی و ییلاقی  شاهد بارش برف سنگین است، اظهار کرد: پلیس راه هماهنگی مناسبی با سایر دستگاه‌های خدمت رسان دارد.

فریبرز مرادی، مدیرکل حمل‌ونقل و جاده‌ای استان گیلان نیز در این رزمایش با بیان اینکه ۵۵۲ راهدار با ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدار خانه سیار در این طرح حضور دارند، اظهار کرد: ۳۵۰ دستگاه و ماشین آلات اداره کل حمل و نقل و جاده‌ای استان گیلان در مناطق برف‌خیز استان گیلان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در چهار محور اصلی استان مستقر هستیم، بیان کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت راهدارخانه و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط در مدت اجرای این طرح در خدمت مردم خواهیم بود.

عباس صابر، معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این رزمایش با بیان اینکه نباید اقدامات ما به گونه‌ای شود که در شرایط بد آب‌وهوایی غافلگیر شویم، اظهار کرد: نیروهای راه‌داری و انتظامی نباید از ظرفیت‌های مردمی غافلگیر شوند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها و سازمان‌دهی دستگاه‌های مربوطه باید از همین الان انجام شود، گفت: دستگاه‌های مرتبط باید با تمام ظرفیت در این رزمایش حضور داشته باشند تا ان‌شالله دچار مشکل خاصی نشویم.