- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

استاندار گیلان: در حال بستن گلوگاه‌های فساد هستیم/ کاسبی افرادی که با عده ای بده بستان هایی داشته‌اند از بین خواهد رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست با جمعی از فعالان ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در گیلان به پیشینه تاریخی، فرهنگ اسلامی و ظرفیت‌های بالای این خطه سرسبز اشاره و اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از امکانات موجود و فرصت‌های پیش‌رو و نیز بیانیه گام دوم انقلاب ، برای پیشرفت استان و دستیابی به اهداف توسعه‌ای گام برداریم.

وی با بیان اینکه به عشق مردم و برای خدمت صادقانه به گیلانیان آمده‌ام و در این مسیر از نفسِ خود عبور کرده‌ام، گفت: برخی در گیلان عرصه را برای بی‌تقوایی سیاسی ، بی‌عدالتی و ناامنی اداری باز کرده‌اند و ما باید براساس شعار راهبردی آیت‌الله رئیسی مبنی بر فسادستیزی، عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان حواله کردن امور به یکدیگر را خیانتی بزرگ نسبت به استان دانست و افزود: عمده مشکلات استان همچون پسماند، در حوزه‌های مدیریتی رفع شدنی‌ست و صرفا مربوط به اعتبارات مالی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به تنبلی و سستی عادت کرده‌اند و منجر به ایجاد چالش‌های بسیاری شده‌اند، گفت: باید با کمک یکدیگر، موانع را برطرف سازیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نخبه‌های هسته‌ای ایران اسلامی با فکر و اندیشه توانستند رشد کشور را رقم زده و این امر، مصداق بارز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: در اقتصاد گردشگری و دریا ، باید به معنای واقعی ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم.

وی به ناراضی بودن کیوی کاران، برنج کاران، چای کاران، زیتون کاران و … از وضعیت خود اشاره و خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم به صورت برنامه‌محور امور را به پیش می‌بریم.

دکتر عباسی با بیان اینکه امروز اقتصاد دانش‌بنیان حرف اول را در دنیا می‌زند، اظهار داشت: تصمیمات باید براساس تفکر و اندیشه باشد نه به صورت احساسی، تا از این رهگذر، شاهد تحول باشیم.

وی با اشاره به اینکه براساس فضاسازی نباید تغییرات به صورت عجولانه صورت گیرد، گفت: برخی مدیران به‌معنای واقعی، ناکارآمد هستند و به بروکراسی مزاحم اداری عادت کرده‌اند که حتماً تغییر می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان مدیریت خود را به صورت میدانی، جهادی و در میان مردم عنوان و خاطرنشان کرد: فردی خط شکن هستم و اگر حرفی هم از سوی مردم بشنوم، به میان آنان می‌روم چراکه می‌خواهم برای نظام اسلامی و ولایت فقیه، خدمت کنم.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسئولیت قبول کردیم باید متعهدانه عمل کنیم و در این مسیر در حال بستن گلوگاه‌های فساد هستیم، افزود: افرادی که با عده ای، بده بستان هایی داشته‌اند ، اینک کاسبی آنان از بین خواهد رفت.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه کاسبی به برخی افراد برمبنای ایجاد تفرقه را نمی‌دهم،  گفت: با وفاق و همدلی باید استان را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه سهم خواهی را نمی‌پذیرم ، افزود: از مشورت استفاده می کنم اما مدیری که از طریق سهم‌خواهی در مسند قرار گیرد، مدیر نخواهد شد.

دکتر عباسی بر لزوم بهره‌گیری از نیروهای ارزشی و جوان تأکید و اضافه کرد: در کنار مدیران باتجربه، انقلابی و کارآمد جوانان را منصوب می‌کنم تا برای جایگزینی در آینده پرورش یابند.

[2]

در این جلسه علاوه بر سردار سیدعلی آقازاده به عنوان رئیس ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در گیلان، تعدادی از فعالان ستادهای استانی و شهرستانی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

[3] [4] [5] [6] [7] [8]