- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

استاندار گیلان : تلاش می کنیم سال آینده کنگره میرزا را به خوبی برگزار کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، استاندار گیلان در مراسم بزرگداشت صدمین سالروز شهادت میرزا و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در مصلای بزرگ امام خمینی رشت با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم محوری گفت : حق میرزا بسیار بیشتر از این است ، زیرا میرزا بر گردن تک تک ما حق دارد.

اسدالله عباسی گفت : میرزا در ۲ جبهه جنگید هم در مقابل استکبار و طاغوت و هم در مبارزه با دشمنان خارجی که بر ایران سیطره داشتند مقابله کرد.
وی افزود : میرزا آنقدر دفاع کرد تا دوستان خائن او را لو دادند و تاریخ نشان داد که حق همیشه ماندنی است و از همه محققان می‌خواهیم واقعیت میرزا را به نسل حال و آینده بشناسانند.
استاندار گفت : وقتی میرزا سرش بریده شد مجلس آن زمان را به توپ بستند و دشمن بر کشور سیطره یافت و استعمار پیر انگلیس از همان زمان همه امتیازات را در ایران به دست گرفت و بعد هم آمریکا، تا زمانی که انقلاب شد.
اسدالله عباسی گفت : آزادیخواهی میرزا بر اساس دین و قران و ارزش‌ها و به پشتوانه مردم بود و حضرت آقا در گام دوم انقلاب هم منویات را بسیار دقیق بیان کرده اند.
وی با بیان اینکه قیام میرزا مینیاتوری از انقلاب اسلامی بود گفت : میرزا غریبانه مقاومت کرد و بر اساس دین و شریعت و قرآن حرکت کرد ، میرزا طلبه مبارزی بود که دین خود و ارزش‌های خود را تقدیم دشمن نکرد و ما نیاز به این داریم که روحیه انقلابی و ظلم ستیزی و مبارزه با بیگانه را احیا کنیم.
استاندار گفت : برای سال آینده تلاش می‌کنیم ردیف بودجه‌ای برای برگزاری کنگره میرزا دریافت کنیم و کنگره را به خوبی و در شان میرزا برگزار کنیم.
وی گفت : همه باید تلاش کنیم در راستای منویات رهبری و دولت آقای رییس فضای انقلابی و درست برای مردم گیلان فراهم کنیم تا مردم از لحاظ معیشتی هم مشکلی نداشته باشند.