- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

فعلاً اختلالی در قرارگاه مرکزی دولت انقلابی و مردمی رئیسی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، اظهارات اخیر استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با انتقادات شدید برخی اصولگرایان روبرو شده است.

در آخرین مورد، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان با انتشار بیانیه ای شدید اللحن، مدعی شده که استاندار مبنا و اساس ولایت فقیه و رهنمود‌های عمومی آنرا به خوبی درک نکرده است.

وی در بیانیه خود مدعی شده که استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفته دوران آتش به اختیار تمام شده است. وی همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود با بیان اینکه نه تنها دوران آتش به اختیار تمام نشده بلکه دوران بزن و در رو تمام شده، خطاب به استاندار گیلان گفته که باید پاسخگوی اعمال و رفتارتان باشید. (متن کامل بیانیه را از اینجا بخوانید)

⁉️اما آیا استاندار گیلان واقعا چنین اظهاراتی را بر زبان رانده و گفته که دوران آتش به اختیار تمام شده است؟!

 برای پاسخ به این سوال می بایست ابتدا فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص اصطلاح “آتش به اختیار” به دقت مورد بازخوانی قرار داد و سپس با بررسی اظهارات استاندار گیلان، به پاسخی برای پرسش بالا دست پیدا کرد.

🔹سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (khamenei.ir) با انتشار بیانات ایشان در دیدار با جمعی از دانشجویان می نویسد: “گاهی اوقات انسان احساس میکند دستگاه‌های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند اینها دچار اختلالند، دچار تعطیلند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس میکند. حالا مثلاً فرض بفرمایید این‌همه ما مسئله‌ی فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئله‌ی اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است؛ فرض کنید مسئله‌ی سینما، یک مسئله‌ی مهم است، [یعنی] مسئله‌ی فرهنگی مهمّی است که سینمای کشور چه جوری اداره میشود، از کجا پشتیبانی میشود -حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا میکنند برای فیلم‌ها- اداره‌ی هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست؛ مثلاً فرض کنید ده مسئله‌ی این‌جوری میشود پیدا کرد، [امّا] ناگهان می‌بینید مثلاً فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، میشود مسئله‌ی اصلی؛ نامه‌نگاری میکنند!(خنده‌ی حضار) پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که مسئله‌ی اصلی را از مسئله‌ی فرعی تشخیص نمیدهد و یک مسئله‌ی اصلاً بی‌اعتبارِ بی‌اهمّیّت فرعی را به‌عنوان یک مسئله‌ی اصلی، درشت میکنند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا جای همان آتش‌به‌اختیاری است که عرض کردم”

🔹همچنین رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از فرمایشات شان در این خصوص می فرمایند: “همه هسته‌های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند؛ مستقل؛ آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید” (نقل از همان منبع)

🔹 همان گونه که مشخص است مقام معظم رهبری «حفظه الله» برای آتش به اختیاری شرایطی را لازم دانسته اند. سایت اصولگرای مشرق در تبیین این شرایط می نویسد: دقت در سخنان رهبری، نشان میدهد که این سخنان، به صورت مطلق و بدون هیچ قید و شرطی بیان نشده است؛ بلکه «آتش به اختیار» بودن هم برای شرایط خاصی مطرح شده و هم برای افراد خاصی. «آتش به اختیار» بودن، حتی در شرایط جنگ نرم، دستوری ثانوی است؛ یعنی تا وقتی قرارگاه مرکزی دستوری دارد که در تشخیص مسائل اصلی و فرعی درست عمل کرده، نوبت به اقدام مستقل و سلیقه های افسران نمی رسد. به عبارت دیگر در صورت تشخیص وجود خلل و کاستی در دستور قرارگاه مرکزی، می توان مستقل وارد اقدام شد. (اینجا را بخوانید)

👈 حالا و با این تفاسیر، می توان اظهارات استاندار گیلان را خواند و در خصوص آن قضاوت کرد. بنا به آن چه در رسانه ها منتشر شده، استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفته: “درخصوص بحث فرهنگ عمومی نقشه راه داریم؛ یعنی اینجور نیست که هرکسی از هر راهی برسد و بر مبنای هر طرحی، نوآوری و خلاقیتی و هر جوری که دلش بخواهد، حرکت کند؛ آتش به اختیار نیست. بایستی منسجم و هماهنگ باشد و همگرایی وجود داشته باشد در آن مقصد و هدفی که تعیین شده. در نظام ما موضوع فرهنگی زیربنای ماست؛ حضرت آقا بارها در بحث فرهنگی منشور و منظومه‌ای که لازم بوده را کاملا طراحی کردند و مهندسی فرهنگی را در کشورمان داریم؛ اگر نداشتیم، بله. نگاه واقع بینانه نسبت به مسائل فرهنگی برگرفته از باورها و ارزش‌های دینی ماست”

〽️همانطور که مشخص است، منظور استاندار گیلان از آتش به اختیار نبودن، این بوده که با وجود نقشه راه در بحث فرهنگ عمومی و با طراحی داهیانه منشور و منظومه‌ فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب، شرایط لازم برای آتش به اختیار بودن وجود ندارد چراکه به زعم استاندار، در دولت انقلابی، فعلا اختلالی در قرارگاه مرکزی وجود ندارد که البته قضاوت در این خصوص بر عهده صاحب نظران حوزه فرهنگی است.

👈 در پایان به نظر می رسد اظهارات استاندار گیلان صرفا اشاره به عدم وجود شرایط آتش به اختیاری دارد وگرنه در مقام عمل به دستورات مقام معظم رهبری، افسران جنگ نرم هرگز از پا نخواهند نشست./خزرانلاین

‍ تازه ترین اظهارات آقای نظرعلی علیزاده علیه استانداربومی دولت انقلابی و مردمی

باسلام
آیا فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بویژه در مورد « آتش به اختیار» تاریخ مصرف دارد؟
این سوالی است که به دنبال صحبت آقای استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی در مورد « فرمان آتش به اختیار» که گفته اند: ( دوره آتش به اختیار تمام شده است) !!!
لازم می دانم چند نکته را یاد آوری نمایم
سوال: آیا سخن ولایت تاریخ مصرف دارد؟ قطعا فرمان ولی فقیه در زمان و مکان و موضوع محدود نمی شود هر زمان و در هر مکان و در هر موضوعی مصداق پیدا کند. آن فرمان بعنوان راهکار برون رفت در دستور کار جریان انقلابی قرار می گیرد.
بر این اساس؛ فرمان ولایت تاریخ مصرف ندارد که کسی بخواهد تفسیر به رای نماید تا بتواند در پشت نفی آن فرمان، همه ی افکار و افعال ناصواب خود را بر جریان انقلاب تحمیل نماید.
لذا به آقای استاندار از باب امر به معروف و نهی از منکر، متذکر می شوم؛
۱– نیاز نیست جنابعالی فرمان ولی فقیه را برای جریان انقلابی تفسیر نمایید و یا زمان انجام آن را مشخص نمائید زیرا آنچه از خود فرمان بر می‌آید « آتش به اختیار» است نه تاریخ مصرف دارد و نه نیاز به اجازه جنابعالی دارد. جریان انقلابی استان ولایت مدار گیلان، زمان و مکان و موضوع حرکت« آتش به اختیار» را خود مشخص و عمل می نماید.
۲– جنابعالی برای اینکه جریان انقلابی تکلیف « آتش به اختیار» نکند، مشغول انجام وظایف قانونی خود شوید و در راستای وظایف استاندار به دنبال حل مشکلات استان و تحقق شعارهای رئیس جمهور انقلابی حضرت آیت الله رئیسی باشید. اطمینان داشته باشید جریان انقلابی صحنه اجرایی استان را رصد می کند. و بین حرکات نمایشی با عمل واقعی و انقلابی و جهادی تفاوت قائل می باشد و بموقع و « آتش به اختیار» به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود اقدام می نماید.

احرارگیل: [2] به برادر عزیزم جناب سردار علیزاده پیشنهاد می شود اگر چنانچه تا کنون فایل اظهارات جناب آقای عباسی استاندارگیلان را بطور کامل و شایسته ملاحظه نکرده و از مشاورین رهنمون گرفته باشند لااقل مروری بر مطالب بالا بکنند تا خدای نکرده …  اندوخته های قیامتی مارا به تاراج نبرد./ … غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما