- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلان+ گزارش

به گزارش احرارگیل [1]، نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه‌ی مبارک فجر در رشت به تشریح الگو‌ها و آرمان‌های بی بدلیل انقلاب اسلامی در بستر تاسی آحاد ملت عدالت خواه ایران اسلامی از منویات خمینی کبیر پرداخت و تصریح کرد: شرایط سخت تحریمی و معیشتی جامعه هیچگاه ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی را از پایبندی به ارزش‌های بی بدیل انقلاب شان باز نمی‌دارد و دهه مبارک فجر فرصتی ست تا برغم دشمنی‌های کینه توزانه و تحریم‌های ناجوانمردانه‌ی استکبار و صهیونیسم جهانی علیه این ملت بزرگ، آرمان‌ها و دستاورد‌های ۴۳ سال گذشته پاس داشته شود و مطالبات به حق این ملت کمال گرا و ترقی خواه با لحاظ آزادی خواهی و استقلال طلبی شان بار دیگر جلوه داده شود.

تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلانآیت الله فلاحتی حفظ وحدت و همدلی را رمز موفقیت مردم و نظام اسلامی در روند نیل به آرمان‌های انقلاب ۵۷ دانست و تاکید کرد: مقایسه‌ی تطبیقی شرایط و امکانات فعلی کشور با دوران گذشته و انتقال مفاهیم ارزشمند برگرفته از مکتب انقلاب به نسل جدید، از الزاماتی ست که در روند کارکرد‌های فرهنگی و رسانه ایی دهه‌ی مبارک فجر امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست مردمی بودن ویژه برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر امسال را جلوه‌ای از ماهیت حقیقی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: داشتن وحدت کلمه و تقویت روحیه‌ی وفاق و همدلی از الزاماتی ست که می‌تواند روند بهره وری برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم را برای ساختن ایرانی قوی و مستقل تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، دبیر ستاد بزرگداشت دهه‌ی فجر گیلان نیز در گزارشی این دهه‌ی مبارک را فرصتی برای قدرتتشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلان نمایی آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و نقش مردم را به عنوان صاحبان اصلی انقلاب برای تبلور هرچه بیشتر ارزش‌های آن قابل توجه عنوان کرد.

وی مشارکت آحاد مردم در ویژه برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر را خواستار شد و افزود: تجلیل از پیشگامان انقلاب و برپایی یادواره‌ی ۶۳ شهید انقلاب اسلامی در گیلان می‌تواند بر غنای هر چه بیشتر این برنامه‌ها بیفزاید.

تشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلانشهردار رشت نیز در سخنانی ، برنامه‌های محله محور شهرداری مرکز استان در دهه‌ی مبارک فجر را تشریح کرد و گفت: برگزاری فستیوال ورزشی محله محور در ۲۲ محله‌ی شهر رشت پیش بینی شده تا شور و نشاط اجتماعی در دهه‌ی فجر تقویت شود.

سیدامیرحسین علوی همچنین از برپایی نمایشگاه‌های منطقه ایی در راستای توانمندسازی خانوار‌ها و همچنین اجرای طرح‌های حمایتی – معیشتی در مناطق کم برخوردار رشت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دهه‌ی مبارک فجر با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج اجرا می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از مسئولان کارگروه‌های ستاد بزرگداشت دهه‌ی مبارک فجر نظرات خود را در خصوص نحوه‌ی هرچهتشریح الگو‌های انقلاب اسلامی ایران در برنامه‌های دهه فجر گیلان باشکوهتر برگزار شدن ویژه برنامه‌های دهه‌ی فجر بیان کردند و لزوم نقش پررنگ مردم و اجرای برنامه‌های مردم پایه را در دهه‌ی مبارک فجر خواستار شدند.