- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

رهبر انقلاب: در صحبت‌های امروز از من خواسته شد عنوان انقلابیگری را از مجلس پس بگیرم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان:🔹حالا صحبت مجلس شد و اعتراض به مجلس و درخواست از من که عنوان انقلابیگری را پس بگیرم از این مجلس. خب خیلی نماینده‌های این مجلس همین جوانهای دیروز در جایگاه شمایند. یعنی خیلی‌ از آنها جوانهایی هستند که چند سال قبل از این مثل شما می‌آمدند می‌ایستادند انتقاد میکردند، حرف میزدند، اشکال میکردند. انقلابی‌اند.

🔹این جور نیست که انقلابی نباشند. البته من یکایک را که نمیشناسم. مجموعه را می بینم روی مجموعه قضاوت می‌کنم. مجموعه بد نیست، خوب است، هم در دولت، هم در مجلس و در بعضی از بخشهای دیگر، مجموعه خوب است. حالا ممکن است یک اشکالاتی بر بعضی‌ از آنها وارد باشد.

رهبر انقلاب: جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد

🔹این جنگ اوکراین را به نظر من باید با یک دید عمیق‌تری نگاه کرد. این جنگ صرفاً یک حمله‌ی نظامی به یک کشور نیست، ریشه‌های این حرکتی که امروز انسان دارد در اینجا، در اروپا مشاهده میکند ریشه‌های عمیقی است و آینده‌ی پیچیده و دشواری را انسان حدس میزند که وجود داشته باشد.

🔹خب اگر فرض کنیم که این حدس ما حدس درستی باشد و دنیا در آستانه‌ی یک نظم جدید باشد آن وقت همه‌ی کشورها از جمله کشور ایران اسلامی ما وظیفه دارد جوری در این نظم جدید حضور سخت‌افزاری و حضور نرم‌افزاری پیدا کند که بتواند منافع کشور، امنیت کشور را و ملت را تأمین کند. در حاشیه نماند، عقب نماند.

🔹اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد بیشترین مسئولیت به‌عهده‌ی کیست؟ صفوف مقدم کیا هستند؟ دانشجوها، دانشگاهیان، یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید، شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ایران اسلامی وظیفه دارد در نظم جدید دنیا حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیدا کند

🔸رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان:

🔹 امروز دنیا در آستانه‌ی یک نظم جدید است و جنگ اوکراین را به نظر من باید با یک دید عمیق‌تری نگاه کرد.

🔹 این جنگ صرفاً یک حمله‌ی نظامی به یک کشور نیست.

🔹ریشه‌های این حرکتی که امروز انسان دارد در اروپا مشاهده میکند ریشه‌های عمیقی است و آینده‌ی پیچیده و دشواری را انسان حدس میزند که وجود داشته باشد.

🔹اگر حدس ما درست باشد و دنیا در آستانه‌ی یک نظم جدید باشد آن وقت ایران اسلامی ما مثل سایر کشورها وظیفه دارد در این نظم جدید حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیدا کند.

🔹حضور ایران اسلامی باید طوری باشد که بتواند منافع کشور، امنیت کشور و ملت را تأمین کند، در حاشیه و عقب نماند.

🔹اگر قرار شد که کشور بخواهد یک چنین کار بزرگی را انجام بدهد بیشترین مسئولیت به‌عهده‌ی کیست؟ صفوف مقدم چه کسانی هستند؟

🔹دانشجوها، دانشگاهیان، یعنی شماها باید جلوتر از همه باشید، شماها بایستی تأثیرگذارترین قشرها باشید.