- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های «شهدایی» احرار/ روایت ظفر/ایرانی‌ها آمدند، همه را له کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،عملیات بیت‌المقدس در روز دهم اردیبهشت‌ماه در غرب رودخانه کارون و خرمشهر و با رمز عملیات «یا علی بن ابی‌طالب» با هدف آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز به خرمشهر، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز به آبادان از برد توپخانه دشمن و همچنین تأمین مرز بین‌المللی به‌ صورت مشترک توسط نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد. طی این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر از اراضی اشغالی از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز خرمشهر آزاد شد.

بهره‌گیری از انگیزه‌های ریشه‌دار دینی و میهنی برای آزادسازی خرمشهر، طراحی مناسب و برنامه‌ریزی ‌شده، انسجام ارتش و سپاه، سرعت عمل، راهکار عبور از رودخانه، گستردگی منطقه نبرد، تأثیرات منطقه‌ای و بازتاب جهانی، عواملی هستند که زوایای گوناگون نبرد بیت‌المقدس را نسبت به سایر نبردهای دوران هشت سال جنگ تحمیلی متمایز می‌کنند.

خبرگزاری فارس مصمم است در قالب سلسله مطالبی با عنوان «روایت ظفر» با تکیه‌ بر آثار و اسناد موجود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، هم‌زمان با سالروز آغاز این عملیات غرورآفرین، جلوه‌های شکوه مقاومت و پایداری این حماسه عظیم را به روایت فرماندهان حاضر در عملیات منتشر کند که بخش پنجم آن در ادامه می‌آید:

روایت سردار علی اسحاقی، مسوول واحد جنگال سپاه در دوران دفاع مقدس

سردار علی اسحاقی، مسوول واحد جنگال سپاه در دوران دفاع مقدس در باره عملیات بیت‌المقدس می‌گوید: ما همه مکالمات دشمن را لحظه‌ به‌ لحظه انتقال می‌دادیم. همه تحرکات، پاتک‌ها و جابجایی‌ها را انتقال می‌دادیم. نکته مهم، همین شایعه فرار بود که فرمانده سپاه سوم با عدنان خیرالله، وزیر دفاع صحبت می‌کرد و به او می‌گفت، وضعیت این‌طوری است.

خیرالله می‌گفت: شما که وضعتان خوب است و این‌قدر امکانات دارید، ایرانی‌ها چطوری توانستند به شما برسند و شما را به این شکل منهدم کنند؟!

فرمانده سپاه سوم با جسارت به او می‌گفت: شما اینجا نیستید که ببینید؛ بسیجی‌های سر به سجده چه جوری ارتش تا دندان‌مسلح شما را تعقیب می‌کنند و این‌ها چطوری دارند فرار می‌کنند.

ایرانی‌ها آمدند، همه را له کردند

هنگام ورود بچه‌ها به خرمشهر، اصلاً بی‌سیمی از عراقی‌ها فعالیت نمی‌کرد. یک سکوت رادیویی مطلق چهار تا ۱۰ روز در کل منطقه حاکم بود. عراقی‌ها منطقه را تخلیه کرده و فرار کرده بودند. ارتباطات خیلی دور را می‌گرفتیم. عراقی‌ها خودشان رفته بودند در عماره و القرنه، با خانواده‌هایشان با تلفن تماس گرفته بودند.

ما ارتباط این‌ها را داشتیم که تعریف می‌کردند و می‌گفتند: شما این تبلیغات عراقی‌ها را باور نکنید. ایرانی‌ها آمدند همه را له کردند.

حالا رژیم بعثی چاخان هم می‌کرد و می‌گفت: اگر نیروهای ما این‌طرف شط العرب مقاومت نکرده بودند، الآن ایرانی‌ها تا خانه‌های شما تا بغداد آمده بودند!

انتهای پیام/