- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آیت الله فلاحتی: در مدیریت‌های میانی کشور کسانی هستند که در حال مال اندوزی اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، نماینده، ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نمازجمعه رشت، خواستار معرفی محتکران به مردم شد و گفت: با آن‌هایی که در بازار دلهره ایجاد می‌کنند باید برخورد سخت شود.

آیت الله رسول فلاحتی از قوای مقننه و قضاییه خواست با وضع قوانین سختگیرانه و برخورد قاطع جلوی محتکران را بگیرند.
امام جمعه رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه قضاوت درباره وضعیت کشور باید با توجه به شاخصه‌های مختلف باشد، افزود: اقتصاد تنها یک شاخصه است و شاخصه‌های امنیت، پیشرفت‌های علمی، استفاده از تحریم برای نوآوری و دیپلماسی از دیگر شاخص‌ها است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه منظومه تلاش‌های دولت سیزدهم خرسندکننده بوده و می‌تواند موجب کارآمدی نظام شود، تصریح کرد: قدرت تاب آوری بالای مردم نشان دهنده بالندگی اجتماعی و سیاسی جامعه است.
آیت الله فلاحتی مدیریت مردمی را با توجه به کرونا و سختی‌های اقتصادی سبب ایجاد آرامش عنوان کرد و افزود: نظام اسلامی با مدیریت داخلی توانسته روی پای خود بایستد.
امام جمعه رشت، رشد فناوری کشور را شگفت آور خواند و افزود: نفوذ معنوی ایران در منطقه اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه هنوز در بخش‌های اقتصادی کسانی هستند که به غیر از جبیش شان موضوع دیگری برای آن‌ها مهم نیست، تصریح کرد: هنوز در مدیریت‌های میانی کشور کسانی هستند که به فکر منافع خود بوده و در حال مال اندوزی اند.
وی از مسئولان و متولیان بخش نظارت خواست ضمن نظرخواهی از مردم با حضور در بازار و بازدید مستمر از انبار کالا جلوی تخلفات را بگیرید.
خطیب جمعه رشت در ادامه به تک قطبی شدن دنیا به پرچمداری آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی صولت آمریکا را در نظم نوین جهانی شکست.
آیت الله فلاحتی با اشاره به شکل گیری نظم نوین جدید جهانی افزود: حمله روسیه به اوکراین نشان داد آمریکا دیگر نمی‌تواند در جوامع جهانی عرصه گردان باشد و در آینده نه چندان دور معادلات بین المللی به نفع ایران، روسیه و چین است.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجتماع‌هایی که چهره نظام اسلامی را سیاه می‌کند پسندیده و مقبول معارف دین خدا نیست و در برخی موارد باید سختی‌ها را تحمل کرد تا ابهت و پرچم نظام در دنیا برافراشته بماند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نظام اسلامی را نباید به طرف چالش بکشانیم، تصریح کرد: حتی با مدیران فاسد باید از طرقی برخورد کنیم که آن روش‌ها منجر به سیاه کردن چهره و اصل نظام نشود.
وی ادامه داد: از مردم عزیز، تحلیلگران و همه کسانی که قلم دارند و دارای اندیشمند هستند می‌خواهم حرف را منطقی، عاقلانه به مردم تعلیم داده و بگویند، زیرا بعضی افراد ناآگاهانه به طرف کسانی که نباید بروند، می‌روند و بعد متوجه می‌شوند این کار غلط بوده و موجب شده نسبت به نظام اسلامی بدبینی ایجاد شود.
نماینده، ولی فقیه در گیلان در پایان پیرامون حقوق فرزندان بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: تربیت یکی از حقوق فرزند نسبت به پدر و مادر است که او را براساس مبانی اسلام تربیت کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بسترسازی از موضوع‌های مهم در تربیت است، افزود: بستر خوب انسان‌های صالح را تربیت می‌کند ضمن اینکه تدریجی بودن تربیت از مبانی تربیتی اسلام است.