- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

مانور درمان اضطراری و تخصصی هلال احمر در رودبار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه مانور سراسری بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر به صورت سالانه برگزار می‌شود گفت: این مانور، تمرینی برای اعضا و کارکنان است و برنامه‌هایی که داشتیم ابتدا با سناریوی امداد و نجات آغاز شد و از تیم‌های رهاسازی و انتقال مصدوم استفاده شد.

نهضت قنبرزاده با اشاره به اینکه این مانور در منطقه شهر بیجار رودبار برگزار شد گفت: در این مانور، بعد از عملیات امداد و نجات، مصدومان به درمانگاه واحد سامانه درمان اضطراری جمعیت هلال احمر انتقال و خدمات پزشکی، دارویی بهداشت روان، تغذیه بهداشت محیط، و مامایی و پرستاری ارجاع داده شدند.

وی افزود: در این سامانه تمام تجهیزات و خدمات یک درمانگاه عمومی در نظر گرفته شده و فرض بر این است که تمام زیرساخت‌های درمانی منطقه بر اثر حادثه نابود شده و جمعیت هلال احمر در کوتاهترین مدت این سامانه را برپا کرده و به مردم خدمات رسانی می‌کند.

معاون جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در قالب این مانور‌ها در کنار تمرین تیم‌های اعضای داوطلب، خدمات رایگان هم به مردم منطقه ارائه می‌دهیم.