- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

نماینده ی ولی فقیه در گیلان : دولتمردان نظارت بر بازار و عرضه‌ی کالا و خدمات را جدی بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،نماینده ی، ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه‌ی رشت با اشاره به اقدام شجاعانه‌ی دولت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه‌ی یارانه‌ها گفت: عزم دولت در اجرای این طرح در نخستین سال آغاز فعالیتش نشان داد که دولت حجت الاسلام والمسلمین رییسی بدنبال جراحی اساسی اقتصاد کشور در بستر تسریع در روند توسعه‌ی همه جانبه و خروج از رکود و پیشگیری از اتلاف منابع است و این اقدام با یک حرکت دقیق و حساب شده می‌تواند به شکوفایی اقتصاد ملی و تحقق عینی اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی منتهی شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالا‌های اساسی باعث به انحراف رفتن سرمایه‌ی ملی و ایجاد رانت و انحصار در حوزه‌ی واردات کالا‌های اساسی شده بود افزود: علاوه بر این واردات بی برنامه‌ی کالا‌هایی که مشابه داخلی داشت، لطمه‌ی بزرگی به اشتغال و تولید داخل می‌زند و منابع ارزی متعلق به بیت المال را به جیب افرادی معدود و متنفذ می‌ریخت.
امام جمعه‌ی رشت در همین راستا اضافه کرد که قراین نشان داده در حوزه‌ی تخصیص ارز ترجیحی یا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، یک نفر به معادل یارانه‌ی ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از رانت برخوردار شده است.
خطیب جمعه‌ی رشت همچنین با تبیین نقش و جایگاه نظارت در روند تولید، توزیع و عرضه‌ی کالا‌های اساسی تاکید کرد: اگر در گذشته نظارت بر این حوزه‌ها جدی‌تر و گسترده‌تر اعمال می‌شد، برخی فرصت طلب به خود اجازه نمی‌دادند، منابع ملی را اینگونه عرصه‌ی تاخت و تاز قرار داده و در حق آحاد ملت اجحاف نمایند.
وی در ادامه با قدردانی از دولت برای پیشگیری از اتلاف منابع ملی به بهانه‌ی واردات کالا‌های اساسی اضافه کرد: اقتصاد کشور علاوه بر حوزه‌ی کالا‌های اساسی در موارد دیگری، چون انرژی، اقتصاد بدون نفت، دانش بنیان کردن اقتصاد ملی، اشتغالزایی و فعالیت‌های مولد نیاز به جراحی و بازنگری دارد تا هر چه بیشتر منابع ملی بسوی منافع عمومی هدایت شود و کار و تلاش و تولید متناسب با اقتضائات روز جامعه رونق بگیرد.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه‌ی دشمنان خارجی و رسانه‌های مرتبط به طیف‌های سیاسی ناکارآمد و بانیان وضع موجود اضافه کرد: دلسوزان انقلاب و حامیان عزت و اقتدار ایران اسلامی دقت کنند که در دام تبلیغات رسانه ایی نیرو‌های بدخواه و سفسطه گر گرفتار نشوند و هر گونه اظهارنظر رسانه ایی و موضع گیری اجتماعی خود را با لحاظ درک واقعیات اقتصادی و شرایط حاکم بر جامعه ارایه نمایند.
وی همچنین از دولتمردان نیز خواست نظارت بر بازار و عرضه‌ی کالا و خدمات را جدی بگیرند تا در حق مردم بویژه اقشار آسیب پذیر اجحاف نشود.
آیت الله فلاحتی در پایان سخنانش ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز رحلت جانگداز مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله بهجت فومنی را گرامی داشت و بر ضرورت تحقیق و بررسی در خصوص جایگاه علمی و فقهی این عالم جلیل القدر تاکید کرد.