- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

فقط یک نفر درباره اقدامات دولت حرف بزند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،آیت الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران خواستار «استفاده از ظرفیت رسانه‌ای کشور و اطلاع‌رسانی گسترده و دقیق و به موقع» در مورد اقدامات دولت شد تا «دشمن فضاسازی نکند».

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که از حدود دو هفته گذشته قیمت برخی اقلام اساسی به علت تغییر شیوه اختصاص یارانه و حذف ارز ترجیحی بالا رفته است.

دولت این اقدام را جراحی اقتصادی توصیف کرده و سخنگوی دولت گفته «توزیع عادلانه یارانه‌ها با صبر و اعتماد متقابل، اصلاحات ماندگاری برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد خواهد کرد.»

برخی مسئولان و بخشی از افکار عمومی از شیوه این اقدام دولت انتقاد کرده‌اند و خواستار اطلاع رسانی مناسب و پرهیز از چند صدایی در دولت شده‌اند.

پس از آغاز اصلاح شیوه اختصاص یارانه کالاهای اساسی از حدود دو هفته پیش، رئیس جمهور اولین بار دوشنبه شب در تلویزیون حاضر شد تا درباره این اقدام دولت توضیح دهد.

با این حال پیش از آقای رئیسی، محمد مخبر معاون اول او، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، سخنگوی دولت و وزیران جهاد کشاورزی و امور اقتصاد و دارایی اظهار نظر کرده‌ بودند.

رئیس جمهور سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار تأکید کرد به شبهات و گره‌های ذهنی مردم درباره تغییر سیاست پرداخت یارانه پاسخ داده شود.

آقای رئیسی گفت: اقناع افکارعمومی و اقشار مختلف و نخبگان جامعه برای درک بهتر و همراهی در اجرای این طرح بسیار مهم و ضروری است.

آیت الله خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت که صدا و سیما در خدمت مسئولان قرار بگیرد؛ پیشتر و در ۱۸ اسفند ماه پارسال، رئیس صداوسیما اعلام کرده بود «صداوسیما خود را جدا از اتفاقات روز جامعه و تغییرات اجتماعی و اقتصادی نمی‌بیند.»

آقای جبلی همچنین گفته بود «ما روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نیستیم که از کاستی‌ها و کوتاهی‌ها چشم‌پوشی کنیم؛ بلکه تریبون نظام و مردم هستیم، خدمات و دستگاه‌های نظام را پوشش می‌دهیم و در کنار آن حقوق مردم و مطالبه آنها را  نیز فراموش نمی‌کنیم.»