- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید «حسن عشوری» در رودسر برگزارشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،حجت الاسلام سید حسن مؤمنی بعد از ظهر شنبه در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید «حسن عشوری» با اشاره به اینکه امام خمینی انقلاب اسلامی را در امتداد راه سید الشهدا عنوان کردند، گفت: ماندگاری انقلاب وابسته به ماندگاری ارزش‌های آن است.

وی با تاکید بر لزوم وجود نگاه حسینی و توجه به منویات انبیا و ائمه اطهار (ع)، افزود: انجام هر کاری در این نظام باید در راستای سند چشم انداز امام حسین (ع) باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نگاه و حرکت امام راحل در امتداد راه سیدالشهدا بود، گفت: علت انس مردم با امام راحل حرکت ایشان در مسیر امام حسین (ع) بود.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه همه باید بر اساس سندی که امام حسین (ع) ترسیم کرده حرکت تا به مقصود برسیم، اضافه کرد: کسی که ولایتمدار است باید در عمل با رعایت کامل منویات رهبر انقلاب آن را به نمایش بگذارد.

وی در ادامه بر لزوم خدمت صادقانه از سوی مسئولان تأکید و بیان کرد: مسئولان نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کنند زیرا مردم به گوش شنوا برای بیان دغدغه و مشکلات خود نیاز دارند.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه پاسخ گویی و خدمت صادقانه باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسئولی که نتواند حرف مردم را بشنوند نمی‌تواند در مسیر امام و رهبری قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اعتقاد باید هزینه پرداخت کرد، افزود: امام حسین (ع) باذل در راه خدا بود و آنچه که داشت بذل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسی که بذل می‌کند اهل شکوه نیست و انتظار از طرف مقابل ندارد و خداوند نیز به او ترفیع درجه و بزرگی می‌دهد، گفت: همه کارهای شهدا برای خدا بود و لحظه شماری برای شهادت می‌کردند.

وی اضافه کرد: شهدا چیزی در این دنیا برای خود نمی‌خواستند و در امتداد ولایت و انقلاب اسلامی قدم برداشتند.

شهید امنیت عشوری متولد ۲۴ مرداد ۱۳۶۸ در رودسر نخستین شهید وزارت اطلاعات در مقابله با جریانات تکفیری بود که در تاریخ ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۶ در منطقه چابهار در دیگری با گروهک تروریستی به شهادت رسید.