- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آیت‌الله مکارم شیرازی: داد مردم از گرانی ها بلند است / دولت پاسخ قانع کننده برای گرانی های افسارگسیخته به مردم بدهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دکتر سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه‌های شدید مردم از گرانی‌ها گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین گرانی‌های اخیر به مردم، اشاره کرده و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمد‌های نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند.

وی در ادامه به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره کرده و بیان داشت: باید نظارت‌ها و بازدید‌ها در مرز‌ها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می‌شود؟!

این مرجع تقلید از دیگر دلایل گرانی‌ها را بی انصافی برخی از کسبه دانسته و افزود: باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.

آیت الله مکارم شیرازی به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرده و گفت: اجاره بهای خانه‌ها غوغا می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی افزود: در صنعت خودروسازی نیز دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودرو‌ها تعیین می‌کنند و هیچکس نیز نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین‌تر از خودرو ایرانی است.

این مرجع تقلید همچنین تأکید کرد: حل این مشکلات وظیفۀ هر سه قوه است و نمی‌توان تنها از یک بخش انتظار داشت.

آیت الله مکارم در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه‌های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی‌ها ساکت هستند و صحبت نمی‌کنند، افزود: ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید، و می‌دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می‌کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رئیس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه‌ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می‌تواند سبب بی اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.