- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

تذکر به وزرای جهاد و صمت برای لغو ممنوعیت واردات برنج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به لغو ممنوعیت واردات برنج گفت: کشاورزان روزانه به طور متوسط ۱۲۰ هزار تومان پول کارگر می‌دهند تا شالیزارهای خود را آباد کنند و کاهش قیمت برنج در شرایط فعلی یعنی حتی هزینه‌های کشاورزان نیز جبران نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر چه رعایت حقوق مصرف کننده و در نظر گرفتن قدرت خرید مردم امری مهم است اما نباید نسبت به تولید کننده و کشاورز بی توجه باشیم، افزود: برداشتن ممنوعیت واردات برنج خارجی قطعاً به کشاورزان ما آسیب می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت واردات برنج خارجی تا زمانی که کشاورز بتواند هزینه‌های خود را جبران کند ضروری است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس به دولت معترض هستند که چرا جلوی واردات بی رویه گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس تاکید کرد: قصد داریم به وزرای جهاد کشاورزی و صمت نسبت به جلوگیری از واردات برنج خارجی تذکر دهیم تا کشاورز داخلی از این موضوع آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه ترخیص نشدن برنج‌های وارداتی در سال گذشته ناشی از عدم نظارت دولت بود، افزود: قیمت بالای برنج به دلیل عدم نظارت دولت بر بازار بود.

احمدی با اشاره به تبعات ناشی از لغو ممنوعیت واردات برنج خارجی بیان داشت: اگر این روند اصلاح نشود کشاورزان ما دست از کشاورزی برمی دارند.

وی با بیان اینکه کشاورزان از تنش آبی ضررهای زیادی دیدند و هم اکنون نیز باید نگران ضررهای مادی ناشی از کاهش قیمت محصول خود باشند، گفت: توصیه ما به دولت این است که جلوی واردات برنج خارجی را بگیرند.