- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جنگنده‌های «اف-۳۵» رژیم صهیونیستی زمین‌گیر شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،جنگنده‌های پر زرق و برق آمریکایی «اف-۳۵» در ناوگان هوایی رژیم موقت صهیونیستی، به‌دلیل نقص فنی زمین‌گیر شدند.

به دنبال نگرانی ارتش آمریکا درمورد نقص در سیستم‌های پرتاب صندلی خلبان (ایجکت) در جنگنده‌های اف-۳۵، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به‌طور موقت فعالیت این هواپیماهای نظامی را متوقف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز [2]»، نیروی هوایی اسرائیل بامداد یکشنبه طی بیانیه‌ای توییتری اعلام کرد جنگنده‌های مذکور تحت بررسی‌های قرار خواهند گرفت که چند روز طول می‌کشد و هرگونه عملیات انفرادی با اف-۳۵، از طریق مجوز ویژه فرمانده نیروی هوایی انجام خواهد شد.

این اقدام رژیم تل‌آویو در پی اطلاعیه ارتش آمریکا در روز جمعه مبنی بر نقص احتمالی کارتریج‌های انفجاری در سیستم‌های ایجکت در سه مدل هواپیمای نظامی ایالات متحده از جمله جنگنده اف-۳۵ انجام گرفت، که باعث توقف موقت برخی از عملیات‌های آمریکا نیز شد.

طبق اطلاعات رسمی که تا تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شده، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ۳۰ فروند جنگنده اف-۳۵ در اختیار دارد و قرار است این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به ۵۰ فروند برسد.

 «آرین لاکهارت» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز خبر داد که ۳۰۰ فروند هواپیمای نظامی این کشور شامل حدود ۴۰ درصد از ناوگان «تی-۳۸»، ۱۵ درصد از ناوگان «تی-۶» و همچنین تعداد نامشخصی از اف-۳۵ها می‌شود، زمین‌گیر شدند. (جزئیات بیشتر [3])