- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

سماکچی:۱۰۶ کارخانه توسط بانک‌ها در گیلان تعطیل‌شده/چرا چنین انتصاباتی صورت گرفته است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، نشست نقد و بررسی مسائل روز گیلان با حضور چهره‌های سیاسی ـ اجتماعی استان در حسینیه شهرک قدس رشت برگزار شد، در این نشست به تبیین و مطالبه گری پیرامون روند مدیریتی حاکم بر استان پرداخته شد.

“محمد رسول سماکچی” رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در دو دولت پیشین طی ۱۶ سال گذشته اعلام کردم که خط قرمز بنده فقط رهبری است، گفت: بعد از گذشت ۸سال، دولتی انقلابی به پا خواست و همه کمک کردند و آبرو گذاشتند و اکنون افتخار می‌کنیم به جناب رئیسی در منصب ریاست جمهوری و خط قرمز دوم ما ایشان است اما این را هم می‌گویم فقط شخص آقای رئیسی با توجه به شناختی که از ایشان دارم برای ما خط قرمز است، نه وزرایش، نه استاندارش، نه مدیرکل‌هایش.

وی افزود: چطور می‌شود شخصی که بارها در مخالفت با اهداف و آرمان‌های رئیس‌جمهور مصاحبه کرده، “توسط قاضی‌زاده هاشمی” در بنیاد شهید به‌عنوان مشاور انتخاب می‌شود؟ چرا چنین سمتی باید به او داده شود؟ چطور وزیری که در دولت روحانی امتحان خود را به بدی پس داده باز هم‌اکنون عده‌ای می‌خواهند او را به آقای رئیسی تعرفه کنند!

سماکچی با بیان اینکه وظیفه قوه قضائیه پیشگیری است و مدیران قوه قضاییه استان برای صیانت از سرمایه‌گذاری وظیفه‌شان پیشگیری است زیرا پیشگیری مهم‌تر از درمان است، بیان کرد: مدیرکل دادگستری گیلان در رابطه با عقب‌افتادگی‌ها به سرپرست شهرداری اولتیماتوم می‌دهد، کاری که وظیفه معاون عمرانی استاندار است و بالاجبار دادگستری وارد عمل می‌شود. خب چرا چنین انتصاباتی صورت گرفته است!

وی ادامه داد: این سمت‌ها را به کسانی بدهند که شأنیت و شایستگی لازم را داشته باشند و در دولت مردمی باید بسیاری مسائل به‌صورت مردمی پیگیری شود.

۱۰۶ کارخانه توسط بانک‌ها در گیلان تعطیل‌شده

این چهره صنعتی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مدیران استان همه از وضعیت حاکم بر کارخانه‌های گیلان باخبر هستند، گفت: حدود ۵۰۰ کارخانه تعطیل‌شده در استان داریم که حدود ۱۰۶ کارخانه توسط بانک‌ها تعطیل‌شده، این در حالی است که اگر برای بازگشایی کارخانه‌های خصوصی نمی‌توانیم کاری کنیم، حداقل کارخانه‌هایی که توسط بانک‌ها تعطیل‌شده‌اند را با قدرت اجرایی استاندار می‌توان آزاد کرد.