- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

سردار اشتری در رشت: هر کجای این دنیا کسانی که به قرآن و عترت توجه کردند پیروز شدند‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،سرتیپ پاسدار حسین اشتری ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا در سالن انتظام رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر مبنای مفاهیم قرآن شکل گرفته است.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به‌عنوان حافظان جمهوری اسلامی و مدافع امنیت مردم باید مأنوس با قرآن و در مسیر اهل‌بیت(ع) باشند، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز ریشه در قرآن کریم دارد.

اشتری با بیان اینکه در تمامی فتنه‌ها اگر مبانی دینی قوی نداشتیم سرنوشت نامعلومی در انتظار کشور بود، ابراز داشت: این موضوع در انقلاب‌های رنگی سایر کشورها که ضعیف‌تر از فتنه‌های ما را تجربه کردند، مشهود است.

وی یکی از دلایل موفقیت رزمندگان اسلام را باورها و اعتقادات آنها دانست که بر مبنای آیات الهی است و تصریح کرد: هر کجای این دنیا کسانی که به قرآن و عترت توجه کردند پیروز شدند‌.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حافظان امنیت با تکیه بر آیات الهی در این ایام محکم ایستادند و استقامت کردند خاطرنشان کرد: خادمان عرصه نظم و امنیت در اقصی نقاط کشور با اعتقاد، حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند.

اشتری پلیس جمهوری اسلامی را با پلیس همه کشورها متفاوت دانست و اضافه کرد: پلیس براساس مبانی اعتقادی و اخلاقی خود کار می‌کند و برای مردم و امنیت مردم حاضر است جان خود را فدا کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس هیچ‌گاه در مقابل مردم نبوده، بلکه در کنار مردم از مظلوم حمایت کرده و در برابر کسانی که به مردم ظلم کردند می‌ایستد افزود: برای امنیت و آرامش مردم در برابر کسانی‌که به حقوق آنها تعدی می‌کنند می‌ایستیم.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران برقراری عدالت و جلوگیری از ظلم، زورگویی و تامین آرامش مردم را دلیل حضور پلیس دانست و گفت: همه اقدامات پلیس برای آن است که زنان، مردان و کودکان در امنیت باشند، زیرا عدم وجود امنیت برای همه بخش‌ها از جمله اقتصاد، تحصیل و غیره مشکل ایجاد می‌کند و در سایه امنیت است که جوانان ما رشد می‌کنند.

اشتری “امنیت” را یکی از نعمت‌های الهی دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی نخبه تمام‌ عیار حوزه نظامی بود و در عرصه بین‌المللی بسیار توانمند و فرمانده جهادی بود، اما توکل بر خدا، ولایتمداری و اخلاص وی بالاترین رمز موفقیت سردار سلیمانی است و ما نیز باید همین مسیر را برویم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم و شهدای ما ثابت کردند که با تکیه بر آیات الهی، توکل بر خدا و توسل به ائمه می‌توان کارها را جلو برد.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فتنه‌های اخیر کشور گفت: هوشیاری و بصیرت مردم و اقتدار حافظان نظم و امنیت تمام توطئه‌ها را خنثی کرده است، زیرا دشمن یک جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه ملت ایران به راه انداخت، اما در مقابل مردم و اراده حافظان امنیت شکست خوردند و مابقی تحرکات آنها نیز منجر به شکست خواهد شد.

اشتری ادامه داد: امروز مردم، رزمندگان، بزرگان، علما، خانواده شهدا و جانبازان قوی‌تر از گذشته پای نظام، امنیت و ارزش‌ها هستند و این فتنه‌ها باعث شد عده‌ای چهره واقعی خود را نشان دهند که با ملت فاصله دارند و قول و عمل آنها متفاوت است.

وی تاکید کرد: خویشتن‌داری حافظان امنیت از صبر و هوشمندی آنها نشأت گرفته است و توان و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی بسیار زیاد است، لذا همه کسانی که خارج از کشور طمع به ایران دارند بدانند در طول این ۴۳ سال از تمام جهات اقدامات علیه امنیت ملی ما داشتند، اما این دشمنان بودند که موفق نشدند.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فتنه‌های دهه ۶۰ گفت: امروز توان کشور از دهه‌های گذشته بسیار بیشتر است و آینده بسیار خوبی خواهیم داشت و با وجود سختی‌ها اما با هدایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم به قله مدنظر خواهیم رسید.