- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های «شهدایی» احرار/ زندگی نامه شهید گل اصلان بیگ محمدی ازشهرستان بندر انزلی

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،/🌹جمعه های «شهدایی» احرار/ زندگی نامه شهید گل اصلان بیگ محمدی ازشهرستان بندر انزلی

 

🌹می‌خواهیم هر جمعه کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز کنیم و با نامی و یادی از این ستاره‌ها شب کنیم ؛باشد که ادای دینی بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و …ان شاءلله.

زندگینامه شهید گل اصلان بیگ محمدی

شهید گل اصلان بیک محمدی، فرزند میراصلان در تاریخ ۱۰/۰۹/۱۳۴۰ در روستای پروج شهرستان خلخال در خانواده ای زحمت کش و مذهبی به دنیا آمد. دوران سراسر شور و نشاط کودکی او در کانون گرم خانواده سپری شد، سپس با شوقی زاید الوصف راهی مدرسه رازی در زادگاهش شد و تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند، در دوران تحصیل از کار و فعالیت و انجام فرائض مذهبی غافل نشد. وی از ده سالگی نماز می‌خواند و روزه و سایر اعمال عبادی را به نحو احسن به جای می‌آورد.
وی به خاطر یاری پدر در تأمین معاش خانواده و مخارج خود به کار الکتریکی و کاشی کاری پرداخت و در این زمینه تخصص یافت. خانواده شهید پس از چندی به انزلی هجرت کرد و در محله مفت آباد (کوی نیمه شعبان) ساکن شد.
شهید همچنین نقاشی نیز می کشید و یکی از آثار به یادگار مانده از او کشیدن چهره امام امت (قدس سره) و نوشتن و خواندن شعرهای انقلابی بود.
گل اصلان به خاطر علاقه ای که به اسلام و قرآن و رهبر انقلاب داشت رهنمودهای امام خمینی (قدس سره) را با جان و دل می‌پذیرفت.
او همیشه سعی می کرد که مردم را به کارهای نیک تشویق کند، با اطرافیان خود نیز با اخلاقی خوب و پسندیده برخورد می کرد و از انجام کارهای خیر نیز دریغ نداشت.
وی در امر احیای مسجد محل خود فعالیت زیادی کرد و با شروع حرکت انقلابی مردم ایران و بندر انزلی در تظاهرات و راهپیمایی ها مرتب شرکت می نمود و تا آنجا که قدرت داشت در مبارزه با افراد ضد انقلاب در محل زندگی و شهر به بحث و مقابله می‌پرداخت. عشق به معبود بود که در او شوری به وجود آورد تا به هل من ناصر ینصرنی امام امت (قدس سره) لبیک گوید و عزم میدان جنگ با بعثیون نماید.
شهید با رسیدن موعد خدمت سر از پا نمی شناخت و با روحیه ای قوی لباس مقدس سربازی بر تن کرد و به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. موقع اعزام به مادرش گفت: «زیاد در فکر نباشید، فقط به انقلاب اسلامی بیندیشید و پشتیبان امام امت باشید»، او پس انداز خود را به بستگانش داده بود تا بعد از شهادت به خانواده اش بسپارند.
گل اصلان در عملیات هایی که توسط فرماندهان مقتدر طرح ریزی می شد و با حضور رزمندگان مخلص ارتش اسلام به پیروزی می رسید شرکت می کرد و می گفت: «این بعثون کافر به قدری ترسو هستند که با شنیدن صدای تیراندازی پا به فرار می گذارند.
او در آخرین دیدار و مرخصی به مادرش توصیه کرد: «اگر شهید شدم گریه نکنید و بر سر قبر من شیرینی و نقل پخش کنید».
این سرباز فداکار ارتش اسلام، با اعتقاد و شناخت، در راه خدا گام نهاد و به جهاد با خصم دون صفت برخاست و چون نیّتش برای رضای خدا بود در تاریخ ۰۷/۰۱/۱۳۶۱ در عملیات پیروزمندانه فتح المبین با رمز یا زهرا (سلام الله علیها) به لقاء الله پیوست و به مقام شامخ شهادت دست یافت. هم اکنون مزار پر فروغ این شهید سرافراز میهن در بندر انزلی واقع می باشد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.