- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

 دیروز در جوانرود چه گذشت؟ 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،🔹صبح دیروز مراسم تشییع و تدفین دو نفر که در اغتشاشات شب گذشته جان باخته بودند، با حضور جمعی از مردم شهرستان جوانرود برگزار شد و مراسم با آرامش و بدون تنش پایان یافت.

🔹یک منبع به خبرنگار فارس گفت این دو نفر با تیر کلاشینکف کشته شده‌اند؛ درحالی‌که در درگیری‌های ۲۹ آبان جوانرود نیروهای مدافع امنیت از سلاح جنگی استفاده نکردند.
🔹حوالی ظهر دیروز و پس از پایان مراسم، عناصری با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که کنار یکدیگر هستند حمله کردند. این هجوم ابتدا با سنگ‌پراکنی آغاز شد اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله اغتشاشگران برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت گرفت.
🔹نیروهای محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک کردند و پس از آن مجبور به شلیک به سمت مهاجمان شدند. پس از آن عناصر تجزیه‌طلب حاضر در اغتشاشات، صحنه درگیری را به تعدادی از خیابان‌های شهر کشاندند و با اسلحه جنگی به سوی ماموران انتظامی تیراندازی کردند.
🔹منابع غیررسمی از کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن چند نفر در درگیری‌های دیروز این شهر خبر می‌دهند؛ گرچه هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. بنابر اعلام منابع محلی، چند نفر از ماموران در این حادثه زخمی شدند. دیشب هم خانه دو نیروی نظامی در جوانرود به آتش کشیده شد.
🔹حضور عناصر و اعضای گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد در آشوب‌‌های دیروز جوانرود مشهود بود.