- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند+ جزییات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،شب گذشته بود که خبر احضار برخی چهره‌های معروف هنری و ورزشی در پی اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر، همچنین انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی جهت پاسخگویی به مقام قضایی منتشر شد.

در همین رابطه پیگیری‌ها از دادستانی تهران نشان می‌دهد بنا به حکم بازپرس ساعتی پیش هنگامه قاضیانی جلب و به دادسرا منتقل شده است.

این گزارش حاکی است طی روزهای گذشته از تعدادی افراد در مورد صحت ادعاهای تحریک آمیز مطرح شده در مورد اغتشاشات مستندات و ادله خواسته شده که با گذشت چند روز هیچ مستند و دلیلی ارائه نشده بود.

بنابر این گزارش اتهامات قاضیانی دایر بر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

گفتنی است با حضور قاضیانی در دادسرا بازپرس نسبت به تفهیم اتهام وی اقدام نموده است.

همچنین، کتایون ریاحی که تحت تعقیب قضایی از سوی دادسرای تهران  بود، امروز در ویلای خود در  بخش آبیک  قزوین  توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و به تهران منتقل شد.

جزییات دستگیری کتایون ریاحی در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بازیگر پیشین سینما و تلویزیون که در دو ماه گذشته اقدام به انتشار مطالب تحریک‌آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی کرده بود، در آبیک قزوین دستگیر شد.

جزییات دستگیری کتایون ریاحی در قزوین

علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به دستگیری کتایون ریاحی در یکی از روستاهای شهرستان آبیک از توابع استان قزوین، اظهار کرد: در پی برخی اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر و انتشار مطالب تحریک آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی، از سوی برخی چهره های سیاسی و سلبریتی ها، تعدادی از این افراد جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادگاه احضار شدند.

وی افزود: بر این اساس خانم کتایون ریاحی نیز که در دو ماه گذشته به انتشار مطالب تحریک آمیز و خلاف واقع پرداخته بود، علیرغم دریافت احضاریه از حضور در دادگاه خودداری کرده و متواری شده بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: همکاران دادگستری استان تهران پس از قطعیت این موضوع، پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دادند و سرانجام با رصد صورت گرفته، وی در یکی از روستاهای آبیک دستگیر شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری، خانم ریاحی برای طی شدن روند قانونی پرونده خود به تهران منتقل شد.