- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اعتراضات نتیجه داد/ اصلاح پرچم ایران از سوی فدراسیون آمریکا/ آیا تیم فوتبال آمریکا حذف می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،فدراسیون فوتبال آمریکا در آستانه دیدار حساس با ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ دست به اقدامی عجیب و سیاسی زد. این فدراسیون در حالی جدول مسابقاتگروه B جام جهانی را منتشر کرد که در پرچم ایران کلمه «الله» حذف شده بود.

اعتراضات نتیجه داد/ اصلاح پرچم ایران از سوی فدراسیون آمریکا

این موضوع واکنش فدراسیون فوتبال ایران را در پی داشت. سخنگوی فدراسیون فوتبال صبح امروز از پیگیری‌های حقوقی خبر داد و سایت فدراسیون هم بعدازظهر امروز خبر داد با ارسال نامه‌ای به فیفا، خواهان برخورد با فدراسیون فوتبال آمریکا شده است.

این اتفاق در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام فدراسیون آمریکا رخ داده بود اما با اعتراض ایران، سرانجام آمریکا مجبور به تغییر پرچم ایران شد.

اعتراضات نتیجه داد/ اصلاح پرچم ایران از سوی فدراسیون آمریکا

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۲۲:۳۰ روز سه شنبه این هفته به مصاف آمریکا می‌رود.

آیا تیم فوتبال آمریکا با بند ۱۳ منشور انضباطی فیفا حذف می‌شود؟

آیا تیم فوتبال آمریکا با بند ۱۳ منشور انضباطی فیفا حذف می‌شود؟

فیفا در منشور انضباطی خود، برای اهانت به علائم و نمادهای هویتی کشورها جرایمی در نظر گرفته است و باید دید توهین آمریکا به ایران با حذف لوگو «الله» از پرچم جمهوری اسلامی چه عواقبی خواهد داشت!

 حساب کاربری رسمی تیم ملی فوتبال آمریکا در توئیتر نشان «الله» را از پرچم ایران حذف کرده است؛ اقدامی که براساس مقررات فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) می‌تواند عواقب سنگینی برای آمریکایی‌های به همراه داشته باشد!

امروز اخباری مبنی بر حذف لوگو «الله» از پرچم ایران در حساب رسمی توئیتر تیم ملی فوتبال مردان آمریکا منتشر شد و پس از مراجعه به این شبکه اجتماعی، مشخص شد که این خبر موثق است.

فارغ از اینکه این حرکت، در ادامه اقدامات خصمانه و البته توهین‌آمیز واشنگتن علیه تهران صورت گرفته و به طور کاملاً هدفمند در راستای شعله‌ور نگه داشتن آتش اغتشاشات داخلی ایران انجام شده است، نکته‌ای که در بحبوحه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند برای آمریکایی‌ها دردسرساز شود، این است که حذف لوگو «الله» از پرچم جمهوری اسلامی ایران و دستکاری آن، بر اساس مقررات انضباطی فیفا جرایم سنگینی را به همراه دارد.

در واقع، مطابق ماده ۱۳ اساسنامه انضباطی فیفا چنین اقداماتی می‌تواند برای تیم خاطی دست کم ۱۰ جلسه محرومیت به بار بیاورد.